Ν. Καζαντζάκη: Όφις καί Κρίνο: Κείμενο και Διακείμενο
Περίληψη
Στο πρωτόλειο έργο του "Οφις και Κρίνο (1906) διαφαίνονται οι νέες διανοητικές και αισθητικές κατευθύνσεις του νεανικού Καζαντζάκη προς τον Συμβολισμό. Συγκεκριμένα η μελέτη αυτή ερευνά το ενδιαφέρον του για τους Συμβολιστές καλλιτέχνες κατά τα τέλη του 19ου αιώνα (Mucha, Lucien Levy- Dhurmer, Böcklin, Monch, και άλλους). Επί πλέον η παρακμάζουσα Βυζαντινή Ορθοδοξία αντηχεί παράλληλα και αντανακλά την πνευματική ανάπτυξη του Καζαντζάκη, συνταυτιζόμενη με το πνεύμα και την ροπή του Συμβολισμού. Ο πρωταγωνιστής του "Οφις χαί Κρίνο καλλιεργεί τον θρησκευτικό μηδενισμό του Καζαντζάκη, ο οποίος εξαπλουται μεταγενέστερα στα υπόλοιπα έργα του όπως η αρρώστεια του αιώνος εφ' όσον ο άνθρωπος υπάρχει άνευ Θεού και ελπίδος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Poulakidas, A. K. (2017). Ν. Καζαντζάκη: Όφις καί Κρίνο: Κείμενο και Διακείμενο. Σύγκριση, 8, 7–21. https://doi.org/10.12681/comparison.10746
- Τεύχος
- Τόμ. 8 (1997)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό Σύγκριση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό Σύγκριση διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.