A City Is A Sign Unsigned
Περίληψη
Η σειρά A City Is A Sign Unsigned
Το άρθρο εξετάζει την εκτύπωση-κολάζ (collage-print) Switchboard for the Spiritually Scheming Mind (2021) από την σειρά A City Is A Sign Unsigned της καλλιτέχνιδος και συγγραφέως Moira Barrett ως μια διαμεσική περίπτωση, για να τεθούν ερωτήματα σχετικά με τα όρια μεταξύ κειμένου και εικόνας, τέχνης και χειροτεχνίας. Το κολάζ θα αναλυθεί ως ένα τεχνούργημα κατασκευασμένο από διαφορετικές εικονοκειμενικές επιστρώσεις, οι οποίες ποιητικοποιούν τις καθημερινές τελετουργίες του Αθηναϊκού αστικού τοπίου. Η ανακοίνωση επιχειρεί να αναλύσει τα οπτικά και κειμενικά σημεία αυτού του χειροποίητου χρησιμοποιώντας τις έννοιες του studium και punctum του Roland Barthes, με στόχο να διερευνήσει την λειτουργικότητά τους στο διαμεσικό πλάτωμα και να τα προσλάβει ως δράστες ενός εικονοκειμενικού παιχνιδιού. Στη συνέχεια, η ανάλυση μετατοπίζεται στο περιεχόμενο της εκτύπωσης-κολάζ, δηλαδή στο αναπαριστώμενο κουδούνι εισόδου και στις ποιητικές λέξεις που αναγράφονται σε αυτό. Γιατί διαγράφονται τα ονόματα των κατοίκων και στην συνέχεια αντικαθίστανται από ποιητικές προσταγές αφαιρετικού χαρακτήρα; Τέλος θα προταθεί η θεωρία της ετερότητας του Emmanuel Levinas, για να διασαφηνιστεί η θέση αυτού που λαμβάνει το κάλεσμα από το χτύπημα του κουδουνιού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Chachali, S. (2023). A City Is A Sign Unsigned. Σύγκριση, 32, 221–229. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/sygkrisi/article/view/35742
- Τεύχος
- Τόμ. 32 (2023)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό Σύγκριση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό Σύγκριση διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).