Topologies of Senses: The Aesthetic Practice of Philosophy in Jacques Rancière


Δημοσιευμένα: Dec 30, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αισθητική της τοπολογίας Οντολογία της τέχνης Jacques Rancière Immanuel Kant Πρακτική της φιλοσοφίας Κοινότητα αίσθησης
Thomas Symeonidis
Περίληψη

Τοπολογίες των αισθήσεων: Η αισθητική πρακτική της φιλοσοφίας στον Jacques Rancière


Σκοπός της ανάλυσής μου είναι η ανάδειξη της έννοιας της τοπολογίας στη σκέψη του Jacques Rancière και η υπογράμμιση της σημασίας της για τις διασυνδέσεις ανάμεσα στην αισθητική ως τρόπο σκέψης, την έννοια του χώρου και την πρακτική της φιλοσοφίας. Προκειμένου να  δοθεί έμφαση στη σημασία της τοπολογίας ως εννοιολογικής βάσης για την αισθητική και αντίστοιχα και για την αισθητική πρακτική της φιλοσοφίας στον Rancière, εισάγω τις βασικές γραμμές για την προσέγγιση της αισθητικής της τοπολογίας μαζί με τη γενικευμένη έννοια της τοπολογίας των αισθήσεων η οποία μπορεί να ιδωθεί, σε πρώτο πλάνο, ως μια παραλλαγή της έννοιας της αισθητικής κοινότητας ή ισοδύναμα, της κοινότητας αίσθησης. Το αρχικό πλαίσιο για την προσέγγιση της έννοιας και της λειτουργίας της κοινότητας αίσθησης είναι η κατανόησή της ως ένα σχήμα διαφωνίας. Βασιζόμενος στην Κριτική της κριτικής δύναμης του Kant και τις Επιστολές για την αισθητική παιδεία του ανθρώπου του Schiller ο Rancière αναπτύσσει την ιδέα της διαφωνίας (dissensus). Η κύρια υπόθεσή μου ότι η ιδέα της τοπολογίας των αισθήσεων είναι σημαντική για την κατανόηση της αισθητικής πρακτικής της φιλοσοφίας και την εγγύτητά της με την οντολογία της διαφωνίας που είναι το οντολογικό μοντέλο που προκρίνει ο Rancière ανάμεσα στις διάφορες οντολογίες της τέχνης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baker, George. “An interview whit Pierre Huyghe.” October, vol. 110, no. 3, fall 2004, pp. 80–106. JSTOR, www.jstor.org/stable/3397558
Deleuze, Gilles, and Félix Guattari. What is philosophy. Translated by Hugh Tomlinson and Graham Burchell. Columbia University Press, 1994.
Deleuze, Gilles. Difference and Repetition. Translated by Paul Patton. Continuum, 2001.
Deleuze, Gilles. The Logic of Sense. Translated by Mark Lester and Charles Stivale. Columbia University Press, 1990.
Kant, Immanuel. Critique of the Aesthetic Power of Judgment. Translated by Paul Guyer and Eric Matthews. Cambridge University Press, 2000.
Michel, Chaouli. Thinking with Kant’s Critique of judgment. Harvard University Press, 2017.
Rancière, Jacques, “Fictions of Time.” Rancière and Literature. Edited by Grace Hellyer and Julian Murphet. Edinburgh University Press, 2016, pp. 25-41.
Rancière, Jacques, and Adnen Jdey. La Méthode de la Scène. Lignes, 2018.
Rancière, Jacques, and Javier Bassas. Les Mots et les Torts. La fabrique, 2021.
Rancière, Jacques, and Peter Engelmann, Aesthetics and politics. Polity Press, 2019.
Rancière, Jacques. “A few remarks on the method of Jacques Rancière.” Parallax, vol. 15, no. 3, 2009, pp. 114-121. DOI: 10.1080/13534640902982553.
Rancière, Jacques. “Aesthetic Separation, Aesthetic Community: Scenes from the Aesthetic Regime of Art.” Art & Research. Journal of Ideas, Contexts and Methods, vol. 2, no. 1, Summer 2008, pp. 1-15. https://www.artandresearch.org.uk/v2n1/ranciere.html.
Rancière, Jacques. “Contemporary Art and the Politics of Aesthetics.” Communities of Sense Rethinking Aesthetics and Politics. Edited by Beth Hinderliter et al. Duke University Press, 2009, pp. 13-33.
Rancière, Jacques. “Is There a Deleuzian Aesthetics?” Translated by Radmilla Djordjevic. Qui parle, vol. 14, no. 2, 2004, pp. 1-14. JSTOR. www.jstor.org/stable/20686174.
Rancière, Jacques. “Politics Equals Aesthetics: A Conversation Between Jacques Rancière and Mark Foster Gage.” Aesthetics Equals Politics. New Discourses Across Art, Architecture and Philosophy. Edited by Mark Foster Gage, MIT Press, 2019, pp. 9-26.
Rancière, Jacques. “The aesthetic dimension. Aesthetics, Politics, Knowledge.” Critical Inquiry, vol. 36, no. 1, autumn 2009, pp. 1-19. JSTOR, www.jstor.org/stable/10.1086/606120.
Rancière, Jacques. “The aesthetic revolution and his outcome.” New Left Review, vol. 14, March-April 2002, pp. 133-152.
Rancière, Jacques. “Thinking between disciplines: an aesthetics of knowledge.” Translated by Jon Roffe. Parrhesia, vol. 1, no. 11, 2006, pp.1-12.
Rancière, Jacques. “What aesthetics Can Mean.”. From an Aesthetic Point of View: Philosophy, Art and the Senses. Edited by Peter Osborne, translated by Brian Holmes, 2000, pp. 13-33.
Rancière, Jacques. Disagreement: Politics and Philosophy. Translated by Julie Rose. University of Minnesota Press, 1998.
Rancière, Jacques. Dissensus. On Politics and Aesthetics. Edited and translated by Steven Corcoran. Continuum, 2010.
Rancière, Jacques. Dissenting words. Interviews with Jacques Rancière. Edited and translated by Emiliano Battista. Bloomsbury, 2017.
Rancière, Jacques. The Emancipated Spectator. Translated by Gregory Elliott. Verso, 2009.
Rancière, Jacques. The Flesh of Words: The Politics of Writing. Translated by Charlotte Mandeli. Stanford University Press, 1998.
Rancière, Jacques. The Future of the Image. Translated by Gregory Elliott. Verso, 2009.
Rancière, Jacques. The Method of equality. Translated by Julie Rose. Polity, 2016.
Robson, Mark. “Jacques Rancière’s Aesthetic Communities.” Paragraph, vol. 28, no. 1, March 2005, pp. 77-95. JSTOR, www.jstor.org/stable/43152677.
Schiller, Friedrich. Letters on the Aesthetic Education of Man. Translated by Elizabeth Wilkinson and Leonard Ashley Willoughby. Clarendon Press, 1967.