Ειδικά θέματα Φωτογραμμετρίας για animation. Η αξιοποίηση στις περιπτώσεις ταινίας και gamification εφαρμογής.


Δημοσιευμένα: Jun 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Φωτογραμμετρία, 3D animation, παιχνιδοποίηση, κατηγοριοποίηση
Αναστασία
https://orcid.org/0000-0002-3627-9133
Σπύρος ΣΙΑΚΑΣ
Περίληψη

Η εργασία αυτή αφορά στην αξιοποίηση της Φωτογραμμετρίας στο χώρο του animation. Τόσο στην περίπτωση των ταινιών όσο και στην περίπτωση των gamification εφαρμογών. Μελετώνται οι εξελίξεις στο χώρο της Φωτογραμμετρίας από θέμα λογισμικών και μέσων λήψης αλλά και οι  ανάγκες σε τρισδιάστατα μοντέλα σε μια παραγωγή animation για ταινία ή gamification εφαρμογή. Γίνεται μια κατηγοριοποίηση όσον αφορά στο θέμα της λήψης μέσα σε στούντιο ειδικά διαμορφωμένο, σε Μουσείο  ή σε εξωτερικό χώρο. Επίσης επιχειρείται κατηγοριοποίηση και  ως προς το μέγεθος των προς αποτύπωση μοντέλων. Διερευνώνται και καταγράφονται σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας της διαδικασίας αλλά και περιπτώσεις δυσκολίας με αποτυχημένο αποτέλεσμα. Σημαντικές εργασίες που αξιοποιούνται για παρατήρηση είναι η διαδραστική έκθεση « Μορφές Ελευθερίας», η 3D animation ταινία «Ανοιχτά φτερά» αλλά και Φωτογραμμετρία που έγινε σε πολλά Λαογραφικά Μουσεία. Τα συμπεράσματα σκοπό έχουν να συντελέσουν στην επιτυχημένη και συστηματική αξιοποίηση της Φωτογραμμετρίας σε παραγωγή τρισδιάστατων μοντέλων για αξιοποίηση στο χώρο του animation σε όλες τις εκδοχές του.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bemis S.P. et al. (2014). Ground-based and UAV-Based photogrammetry: A multi-scale,
highresolution mapping tool for structural geology and paleoseismology. Journal of Structural Geology 69 (2014) 163e178
Doulamis, Anastasios, et al. (2020. Automatic 3d modeling and reconstruction of cultural
heritage sites from twitter images. Sustainability 12.10 (2020): 4223.
El-Hakim S.F., J. -. Beraldin, M. Picard and G. Godin (2004). Detailed 3D reconstruction
of large-scale heritage sites with integrated techniques. IEEE Computer Graphics
and Applications, vol. 24, no. 3, pp. 21-29, May-June 2004.
Kontogianni G & Koutsaftis C. & Skamantzari M. & Georgopoulos A. and
Chrysanthopoulou C. (2016). Developing and Exploiting 3D Textured Models for a
Serious Game Application. 8th International Conference on Games and Virtual
Worlds for Serious Applications (VS-GAMES), Barcelona, 2016, pp. 1-4
Lampropoulou, Anastasia & Siakas, Spyros. (2022). The Value of 3D Modeling of Cultural
Heritage Monuments with the Method of Digital Photogrammetry for Use in
Augmented Reality Applications. 10.1007/978-3-031-20253-7_7.
Σιάκας Σ. (2017). Τρισδιάστατος Σχεδιασμός και Animation. Παραδοσιακές Stop Motion
Τεχνικές και ΤρισδιάστατοAnimation σε ΗΥ στο Blender 3d. Διεθνές Συνέδριο για την
Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9, 205-214
Τσάκαλη Π. (2018). Φωτογραμμετρία κι επεξεργασία ψηφιακών εικόνων. Τμήμα
μηχανικών βιομηχανικής σχεδίασης και Παραγωγής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Φωτογραμμετρικών Σταθμών. Τμήμα ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανικών
υπολογιστών. Πολυτεχνείο Κρήτης.
Bryant Frazer. The Future of Filmmaking: Cinematography in the Age of Photogrammetry Ανακτήθηκε Μάρτιος,5 2023, από https://blog.frame.io/2021/06/14/photogrammetry-future-of- filmmaking/
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)