Μια συγκριτική μελέτη σπουδών κινηματογραφικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα Ποιοτικές παράμετροι και καλυπτόμενες αναγκαιότητες


Δημοσιευμένα: Ιουν 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών κινηματογραφικές σπουδές ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση εποικοδομητισμός
Λαμπρινή Τριβέλλα
Στυλιανός Ζερεφός
Σπυρίδων ΣΙΑΚΑΣ
Αντιγόνη Βλαβιανού
Ιωάννης Σακαρίδης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία περιγράφει το πλαίσιο ανάπτυξης ενός ανοικτού προγράμματος κινηματογραφικών σπουδών σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές και αρχές μάθησης, ενώ επιχειρεί τη συγκριτική ανάλυσή του με υφιστάμενα αντίστοιχα συμβατικά προγράμματα σπουδών.


Αρχικά, προσδιορίζονται οι βασικές αρχές ανάπτυξης προγραμμάτων σπουδών με βάση τα διεθνή πρότυπα, όπως  ορίζονται από την UNESCO, EUA, σε συνδυασμό με αρχές ενεργητικής και φοιτητοκεντρικής μάθησης στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ).


Με βάση αυτό το θεωρητικό πλαίσιο, μελετάται η περίπτωση του εν λειτουργία προπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας (ΣΚΙ)»  του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), συγκριτικά με τα αντίστοιχα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
UNESCO, (2015). Distance Education in European Higher education. The potential-Report 3 (of 3)-Extended Ideal Impact of Distance Education on adult Learning, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000235171 , ημερομηνία ανάκτησης 07/05/2023.
UNESCO, (2001). International Standards in Open and Distance Learning: Can Professional Networks Increase Quality Gain?, Wagner, E. in Studies on Higher Education. Transactional Education and the New Economy: Delivery and Quality, CEPES, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000126386 , ημ.αν.07/04/2023
EUA, (2021). Digitally enhanced learning and teaching in European higher education institutions. Survey report of the European Union, https://eua.eu/resources/publications/954:digitally-enhanced-learning-and-teaching-in-european-higher-education-institutions.html, ημερ. Αν. 07/04/2023
EUA, (2020). Learning and Teaching paper#8. Curriculum design.European University Association, March 2020, https://eua.eu/resources/publications/919:curriculum-design.html , ημερομ. ανακτ. 07/05/2023.
Σιάκας, Σ., Μούρη, Ε. (2011). Μεθοδολογία δημιουργίας ταινιών κινούμενης εικόνας στο μάθημα «κινούμενο σχέδιο» του τμήματος Γραφιστικής του ΤΕΙ της Αθήνας, ενός δημόσιου τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού ιδρύματος, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού, στο 6o Διεθνές Συνέδριο για
Schunk, D. H. (2005). Self-Regulated Learning: The Educational Legacy of Paul R. Pintrich. Educational Psychologist, 40, 85-94. http://dx.doi.org/10.1207/s15326985ep4002_3την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση,τομ.6, αρ.1Α,doi: 10.12681/icodl.702
Λιοναράκης, Α. et al. (2017). Η συνεργατική μάθηση ως εργαλείο υποστήριξης φοιτητών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στο 9ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση,
Λιοναράκης, Α. (2011). Εξ αποστάσεως και συμβατική εκπαίδευση: συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες δυνάμεις. Παράλληλα κείμενα για τη θεματική ενότητα «Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση», ΕΚΠ65, Πάτρα:ΕΑΠ.
Λιοναράκης Α., (2001). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Πολυμορφική Εκπαίδευση: Προβληματισμοί για μία ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού, στο Λιοναράκης (Επιμ.) Απόψεις και προβληματισμοί για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Αθήνα: Προπομπός.
Νόμος 3255/2004, ΦΕΚ 138/Α/22-7-2004, https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/n-3255-2004.html , ημερομηνία ανάκτησης 23/05/2023.
ΠΠΣ ΣΚΙ, ΕΑΠ, (2022-2023). https://www.eap.gr/education/undergraduate/spoudes-kinimatografikis-grafis-praktikis-ereunas/ ημερ. αν. 23/05/2023.
ΠΠΣ Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου, ΕΚΠΑ (2022-2023). https://www.dcarts.uoa.gr/spoydes/programma_spoydon/ , ημερ. αν. 213/05/2023.
ΠΠΣ Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, ΠαΔΑ (2022-2023). https://phaa.uniwa.gr/studies/programma-spoudon/ , ημερ. αν. 23/05/2023.
ΠΠΣ Θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών,(2022-2023). https://www.theaterst.upatras.gr/ ημερ. αν. 23/05/2023.
ΠΠΣ Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2022-2023). http://arts.uoi.gr/web/spoudes/proptyxiakes-spoudes/ , ημερ. αν. 23/05/2023.
Μαθήματα σχετικά με την κινηματογραφική τέχνη σε ΠΠΣ τμημάτων του πανεπιστημίου Αιγαίου (2023). https://www.aegean.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%AD%CF%82-0 , ημερ. αν. 23/05/2023.
ΠΠΣ Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιόνιου πανεπιστημίου (2022-2023). https://avarts.ionio.gr/gr/studies/undergraduate/indicative-curriculum/ , ημερ. αν. 23/05/2023.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)