Διερεύνηση της χρήσης βίντεο στο Δημοτικό σχολείο και αποτίμηση της ποιότητας των βίντεο που χρησιμοποιούνται
Resumen
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν τόσο ο βαθμός και ο τρόπος χρήσης του βίντεο από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας ως εκπαιδευτικό υλικό όσο και η ποιοτική αποτίμηση των βίντεο που χρησιμοποιούν στη βάση ποιοτικών κριτηρίων. Για την επίτευξη του ακολουθήθηκε μια μεικτή ερευνητική μέθοδος χωρισμένη σε δύο στάδια. Το πρώτο περιλάμβανε έρευνα δημοσκοπικού τύπου, με ερωτηματολόγιο από όπου συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με τον βαθμό χρήσης, τον τρόπο, τα κριτήρια επιλογής βίντεο αλλά και ηλεκτρονικές διευθύνσεις βίντεο που δήλωσαν οι ερωτηθέντες πως χρησιμοποιούν στην διδασκαλία. Το δεύτερο στάδιο της έρευνας περιλάμβανε την ποσοτικοποιήμενη ανάλυση περιεχομένου αυτών των βίντεο, από δύο ερευνητές με βάση ένα πρωτόκολλο παρατήρησης- ρουμπρίκα που εξετάζει τα ποιοτικά κριτήρια. Συλλέχθηκαν δεδομένα από 150 εκπαιδευτικούς ΠΕ70 & ΠΕ71, και 94 ηλεκτρονικές διευθύνσεις βίντεο, από τα οποία εξετάστηκαν, ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τελικά τα 42 από δύο ερευνητές. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν συχνά βίντεο στην διδασκαλία αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη παιδαγωγική αξία του μέσου, αλλά δεν να κάνουν πάντοτε βέλτιστη και ορθή χρήση του. Επιπλέον αν και φαίνεται να επιλέγουν προσεκτικά τα βίντεο που πρόκειται να προβάλουν ώστε να αντιστοιχεί το περιεχόμενο στην ομάδα αναφοράς και τους επιδιωκόμενους στόχους, δεν φαίνεται να έχουν γνώση των ποιοτικών κριτηρίων που προτείνονται από την βιβλιογραφία με αποτέλεσμα τα βίντεο που τελικά χρησιμοποιούν να είναι μέτρια ποιοτικά.
Article Details
- Cómo citar
-
Καπανδέλης Γ., & Σοφός Α. (Λοΐζος). (2024). Διερεύνηση της χρήσης βίντεο στο Δημοτικό σχολείο και αποτίμηση της ποιότητας των βίντεο που χρησιμοποιούνται . Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 5(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.38218
- Sección
- Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.