Resumen
Ο στόχος του παρόντος άρθρου είναι να διερευνηθεί η αξιοποίηση του ιστορικού ντοκιμαντέρ στη διδασκαλία της ιστορίας. Τα ντοκιμαντέρ με θέμα την ζωή και τη δράση ιστορικών προσώπων, αποτελούν ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό εργαλείο που συμβάλλουν ουσιαστικά στη διδασκαλία της ιστορίας, βελτιώνοντας σημαντικά όχι μόνο τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών/τριών αλλά και τη στάση τους απέναντι στο μάθημα της ιστορίας. Με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μιας μαθητοκεντρικής προσέγγισης, το ντοκιμαντέρ προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια μοναδική ευκαιρία να εμβαθύνουν στην οπτικοποίηση και κατανόηση δυσνόητων και μακρινών ιστορικών γεγονότων. Το ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη», τοποθετεί τον θεατή στα ίχνη του μεγάλου στρατηγού, επιχειρεί να τον μυήσει σε μια συναρπαστική περιήγηση στη ζωή και το έργο του. Το βίντεο προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια ζωντανή εικόνα των σημαντικότερων σταδίων της ζωής του Κολοκοτρώνη, από την παιδική του ηλικία μέχρι τον θάνατό του, μέσα από την οπτικοακουστική αφήγηση, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Ακόμα, το ντοκιμαντέρ δίνει έμφαση στον τόπο και τον χρόνο, επιτρέποντας στους/στις μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίχθηκαν τα γεγονότα, να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους για την ιστορία, να τους/τις παρακινήσει να διερευνήσουν περαιτέρω το θέμα και να αλλάξουν στάση απέναντι στο μάθημα.