Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ταινίας στην τάξη: Διδάσκοντας με το τετράδιο εκπαιδευτικής ταινίας


Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός
Στέφανος Γιασιράνης
Аннотация

Το άρθρο επικεντρώνεται σε βασικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί μια ταινία, να αποτελέσει μέσο διδασκαλίας στην τάξη και αντικείμενο εκπαιδευτικής επεξεργασίας στη διδασκαλία. Παρουσιάζονται τρεις προσεγγίσεις, οι οποίες είναι συμβατές με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και έχουν δοκιμαστεί σε σχολεία, αλλά και στο πλαίσιο πρακτικών ασκήσεων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τρίτη προσέγγιση  που εστιάζει στην δημιουργία εκπαιδευτικού τετραδίου ταινίας. Η σημασία δημιουργίας ενός τετραδίου με δραστηριότητες αποτελεί διεθνή εκπαιδευτική πρακτική που παρουσιάζει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα: α) δημιουργεί για τη συγκεκριμένη ταινία/βίντεο μόνιμο εκπαιδευτικό υλικό, β) συνεισφέρει στη σταδιακή σύνθεση ενός αποθετηρίου με θεματικά εκπαιδευτικά υλικά για οπτικοακουστικούς πόρους και γ) διευρύνει το εκπαιδευτικό υλικό των σχολικών εγχειριδίων με μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που ενισχύουν την ενεργή γνωστική, συναισθηματική, εκφραστική εμπλοκή των μαθητών στη βάση ανοικτών πολιτισμικών πόρων. Στο άρθρο περιλαμβάνεται και ένα παράδειγμα ενός τετραδίου εκπαιδευτικής ταινίας.

Article Details
  • Раздел
  • Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
Скачивания
Данные скачивания пока недоступны.
Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)