| More

Updating nurse graduate knowledge – the development of the “evidence based practice in nursing” continuing educational programme

Views: 289 Downloads: 453
Areti Stavropoulou
Areti Stavropoulou

Abstract


Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στο σχεδιασμό προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης. Ο τρόπος και οι προϋποθέσεις σχεδιασμού των εκπαιδευτικών προγραμμάτων συνδέονται με την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης. Η περιγραφή των σταδίων σχεδιασμού του Προγράμματος Eπικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων «Πρακτική Βασισμένη σε Ενδείξεις στη Νοσηλευτική», που υλοποιήθηκε στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Κρήτης, στο ΤΕΙ Αθήνας και στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Ο σχεδιασμός του Προγράμματος περιελάβανε έξι στάδια. Το κάθε στάδιο αποτελούσε μια ξεχωριστή δραστηριότητα. Η εξέλιξη και τα αποτελέσματα του κάθε σταδίου καθόριζαν την εκκίνηση και το σχεδιασμό του επόμενου σταδίου. Η τελική διαμόρφωση και το αποτέλεσμα του προγράμματος ήταν απόρροια της εμπειρίας που προέκυψε από τα παραπάνω στάδια. Σημαντική γνώση προέκυψε από τα στάδια σχεδιασμού και την αξιολόγηση τους. Ο επιτυχημένος σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος συνδέεται κυρίως σε ποιοτικά στοιχεία, όπως η φιλοσοφία, η εμπειρία, τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων και του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο διενεργείται η εκπαίδευση. Οι ποιοτικού τύπου ερευνητικές προσεγγίσεις, η δημιουργία υποστηρικτικών δικτύων και η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών μάθησης αποτελούν προϋποθέσεις για τον σχεδιασμό προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και την εφαρμογή της νέας γνώσης στην επαγγελματική πρακτική.

Keywords


Νοσηλευτική βασισμένη σε ενδείξεις; συνεχιζόμενη εκπαίδευση; δια βίου μάθηση; σχεδιασμός; εκπαίδευσης ενηλίκων; δια βίου μάθηση; Ιανουάριος-Μάρτιος 2016; Νοσηλευτική βασισμένη σε ενδείξεις; συνεχιζόμενη εκπαίδευση; σχεδιασμός εκπαίδευσης ενηλίκων

Full Text:

PDF

References


Εφημερίς της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας. Τεύχος Πρώτο, Αρ. Φύλλου 163, Νόμος 3879/2010, Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις. Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2010.

ΕΕ - ΥΠΕΠΘ - Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Αθήνα, 2011.

Rogers A. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εκδ. Μεταίχμιο Αθήνα, 2002.

Jarvis P. Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση: Θεωρία και πράξη. Εκδ. Μεταίχμιο Αθήνα, 2004.

De Young S. Μέθοδοι διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Εκπαίδευση. Επιστημονική Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Αρετή Σταυροπούλου. Εκδ. Λαγός Αθήνα, 2009.

Pawson R, Tilley N. Realistic Evaluation. Sage Publications LTD London, 1997.

Rogers A, Horrocks N. Teaching Adults. McGraw Hill Open University Press England, 2010.

Κασσωτάκης Μ, Φλουρής Γ. Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Α. Aθήνα, 2006.

Dylan W. Formative assessment: getting the focus right. Educational Assessment 2006; (11): 283–289.

Gardner J. Assessment and learning. 2nd Ed. Sage Publications LTD London, 2012.

Stavropoulou A. The development and evaluation of a Quality Assurance Course for Nurses. Ph.D Thesis. CARDIFF UNIVERSITY UK, 2003.

Stavropoulou A, Stroubouki T. Using the principles of realistic evaluation approach in nurse education. Health Science Journal 2014; 8(4): 411-422.

Patton MQ. Qualitative Evaluation and Research Methods. 2nd Ed. Sage Publications LTD Beverly Hills, 1990.

Stavropoulou A, Stroubouki T. Exploring nurse students’ expectations for developing a quality assurance course. Health Science Journal 2009; 3 (4): 254 – 262.

Stavropoulou A, Kelesi M. Concepts and methods of evaluation in nursing education – A methodological challenge. Health Science Journal 2012; 6 (1): 11-23.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Health and Research Journal