Updating nurse graduate knowledge – the development of the “evidence based practice in nursing” continuing educational programme
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Εφημερίς της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας. Τεύχος Πρώτο, Αρ. Φύλλου 163, Νόμος 3879/2010, Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις. Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2010.
ΕΕ - ΥΠΕΠΘ - Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Αθήνα, 2011.
Rogers A. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εκδ. Μεταίχμιο Αθήνα, 2002.
Jarvis P. Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση: Θεωρία και πράξη. Εκδ. Μεταίχμιο Αθήνα, 2004.
De Young S. Μέθοδοι διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Εκπαίδευση. Επιστημονική Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Αρετή Σταυροπούλου. Εκδ. Λαγός Αθήνα, 2009.
Pawson R, Tilley N. Realistic Evaluation. Sage Publications LTD London, 1997.
Rogers A, Horrocks N. Teaching Adults. McGraw Hill Open University Press England, 2010.
Κασσωτάκης Μ, Φλουρής Γ. Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Α. Aθήνα, 2006.
Dylan W. Formative assessment: getting the focus right. Educational Assessment 2006; (11): 283–289.
Gardner J. Assessment and learning. 2nd Ed. Sage Publications LTD London, 2012.
Stavropoulou A. The development and evaluation of a Quality Assurance Course for Nurses. Ph.D Thesis. CARDIFF UNIVERSITY UK, 2003.
Stavropoulou A, Stroubouki T. Using the principles of realistic evaluation approach in nurse education. Health Science Journal 2014; 8(4): 411-422.
Patton MQ. Qualitative Evaluation and Research Methods. 2nd Ed. Sage Publications LTD Beverly Hills, 1990.
Stavropoulou A, Stroubouki T. Exploring nurse students’ expectations for developing a quality assurance course. Health Science Journal 2009; 3 (4): 254 – 262.
Stavropoulou A, Kelesi M. Concepts and methods of evaluation in nursing education – A methodological challenge. Health Science Journal 2012; 6 (1): 11-23.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Health and Research Journal