Επεκτείνοντας τη μαθησιακή διαδικασία μέσω ομίλων, προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και σχολικών διαγωνισμών

Περίληψη
Το σχολείο μπορεί να γίνει πιο ενδιαφέρον και να αποτελέσει πόλο έλξης αρκετών μαθητών/τριών όταν τους δίνει την ευκαιρία να ασχοληθούν με θέματα που τους προβληματίζουν ή τους εμπνέουν. Η παρούσα εργασία καταγράφει τα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες) 49 μαθητών/τριών που επέλεξαν να συμμετέχουν σε σχολικές δράσεις εκτός ωρολογίου προγράμματος και συγκεκριμένα σε όμιλο χορών, προετοιμασία για διαγωνισμό Φυσικής και περιβαλλοντικά προγράμματα (πρότζεκτς). Από τη στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων προέκυψε ότι οι μαθητές/τριες απέκτησαν νέες γνώσεις (σχετικά με την αστροφυσική, την κλιματική αλλαγή), δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, αντίληψης χώρου, κιναισθητικές, κοινωνικές, ενσυναίσθησης, ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά προβλήματα. Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται από την καλή επίδοσή τους στον διαγωνισμό Φυσικής και τη διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους μέσω παρουσίασης του έργου του ομίλου χορών και των πρότζεκτς σε παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο της πόλης μας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ευαγγελοπούλου Α., Κωνσταντογιάννη Μ., Μαρκόπουλος Γ., Δημολιάνης Ι., & Καλογερής Ε. (2024). Επεκτείνοντας τη μαθησιακή διαδικασία μέσω ομίλων, προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και σχολικών διαγωνισμών. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 4(1), 65–86. https://doi.org/10.12681/riste.38446
- Ενότητα
- Άρθρο Καλής Πρακτικής
Οι συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα και παρέχουν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης μαζί με την αδειοδότηση της εργασίας με CC-BY-NC-SA, που επιτρέπει σε άλλους να μοιράζονται αυτή την εργασία με αναγνώριση του συγγραφικού δικαιώματος και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.