Μελέτη της Γλυκoπρωτεΐνης S του ιού Sars Cov 2: Μια Διερευνητική Παρέμβαση στη Διδασκαλία της Βιολογίας της Β’ Λυκείου με τη χρήση του Λογισμικού iCn3D
Abstract
Η διδακτική παρέμβαση που περιγράφεται ακολούθως υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας Β’ Λυκείου και αναφέρεται στις ενότητες του σχολικού εγχειριδίου που σχετίζονται με την υγεία του ανθρώπου. Η παρούσα πρόταση αξιοποιεί τις δυνατότητες της μοριακής οπτικοποίησης, δομικής ανάλυσης και ευθυγράμμισης αλληλουχιών του εργαλείου iCn3D και πρωτεϊνικές δομές του βιοπληροφορικού πόρου PDB, για την οργάνωση διερευνητικών δραστηριοτήτων με προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα την εμβάθυνση στην εννοιολογική κατανόηση της δομής και της λειτουργίας των πρωτεϊνών, των αλληλεπιδράσεων των αμινοξέων τους, των αλλαγών τους με την επίδραση μεταλλάξεων και της γενετικής ποικιλομορφίας τους. Ως πλαίσιο μελέτης χρησιμοποιήθηκε η γλυκοπρωτεΐνη S του ιού Sars Cov 2. Οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν σε ομάδες με φύλλο εργασίας. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων της διερεύνησης των απόψεων των μαθητών/-τριών προέκυψε ότι ενισχύθηκε σημαντικά η κατανόηση των σχετικών βιολογικών εννοιών, ενδυναμώθηκε το ενδιαφέρον τους και βελτιώθηκε αισθητά η γνώμη τους για το μάθημα της Βιολογίας.
Article Details
- How to Cite
-
Ζαφειροπούλου Α., Παπασιδέρη Ι., & Στασινάκης Π. (2023). Μελέτη της Γλυκoπρωτεΐνης S του ιού Sars Cov 2: Μια Διερευνητική Παρέμβαση στη Διδασκαλία της Βιολογίας της Β’ Λυκείου με τη χρήση του Λογισμικού iCn3D. Research in Science & Technology Education, 3(1), 23–64. https://doi.org/10.12681/riste.34550
- Section
- Research Article
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-NC-SA that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.