Οι Μικροοργανισμοί στα Βιβλία Βιολογίας Γυμνασίου της Κύπρου
Abstract
Μια ολοκληρωμένη εικόνα των μικροοργανισμών είναι σημαντική για να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες τη σημασία τους στα βιολογικά συστήματα και τον επεκτεινόμενο ρόλο τους στη βιομηχανία και την τεχνολογία. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι πολλοί/ές μαθητές/τριες εκφράζουν εναλλακτικές ιδέες για πτυχές όπως η μορφολογία και το μέγεθός τους, και τους αντιλαμβάνονται αποκλειστικά ως βλαβερούς για τους άλλους οργανισμούς. Λαμβάνοντας υπόψη πως τα σχετικά σχολικά βιβλία καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών στην τάξη, εξετάσαμε τα σχολικά βιβλία βιολογίας γυμνασίου της Κύπρου. Οι παράγραφοι στις οποίες αναφέρονται μικροοργανισμοί (138) κωδικοποιήθηκαν από τους δύο συγγραφείς σε αμοιβαία αποκλειόμενες κατηγορίες με ικανοποιητική συμφωνία μεταξύ τους. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι (α) στις περισσότερες περιπτώσεις οι μικροοργανισμοί αναφέρονται σε σχέση με την υγεία και (β) οι περιπτώσεις στις οποίες παρουσιάζονται με αρνητικό τρόπο υπερισχύουν των περιπτώσεων στις οποίες παρουσιάζονται με θετικό τρόπο. Συζητούνται σχετική βιβλιογραφία και πιθανές επιπτώσεις.
Article Details
- How to Cite
-
Ampatzidis, G., & Κορφιάτης Κ. (2024). Οι Μικροοργανισμοί στα Βιβλία Βιολογίας Γυμνασίου της Κύπρου. Research in Science & Technology Education, 4(2), 1–14. https://doi.org/10.12681/riste.37677
- Section
- Research Article
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-NC-SA that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.