The Role of Imagination in Provoking Critical Reflection and Transformative Learning through Art. An Example Taken from a Group of Teachers Training in Surrealist Poetry
Περίληψη
This paper presents the views of 12 primary education teachers who participated in an educational workshop entitled: ‘The difficulty in approaching surrealist poetry within the classroom and the transformation of the teachers’ views through art. The role of imagination.’ The aim of the workshop was to harness the power of imagination in order to stimulate critical thinking and transform the teachers’ dysfunctional views over teaching surrealist poetry at school. The method applied was the following: ‘Transformative learning through an aesthetical experience’ by A. Kokkos (2010, 2011, et al., 2021). During the workshop poems by Miltos Sahtouris from his collection ‘Το σκεύος’ (The Utensil) were used. By applying this method, it was observed that the teachers – trainees via processing poetry and in particular interpreting words, symbolisms, surprises, reviewed their initial views regarding the difficulty of understanding and teaching surrealist poetry. Releasing their imagination, a skill significantly important to develop at least for specific purposes in transformative learning, enabled them to discover ‘hidden’ meanings within the words of the poem and in particular ‘reading’ the images that play a dominant role in surrealist poetry.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Kalogridi, S. (2025). The Role of Imagination in Provoking Critical Reflection and Transformative Learning through Art. An Example Taken from a Group of Teachers Training in Surrealist Poetry. ADULT EDUCATION Critical Issues, 4(2), 23–38. https://doi.org/10.12681/haea.37528
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για τη μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στις προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).