Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Κύπρο: Ιστορική Αναδρομή και Εξέλιξη


Στυλιάνα Πηλείδη Κόνιζου
Résumé

Στόχος του κειμένου είναι η απεικόνιση της ιστορικής αναδρομής και εξέλιξης του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το κείμενο χωρίζεται σε τρεις βασικές ιστορικές φάσεις  κατά τις οποίες αναλύονται τα βήματα και οι εξελικτικές εκπαιδευτικές διαδικασίες που προέκυψαν σε κάθε φάση. Η κάθε φάση τεκμηριώνεται με ιστορικά ντοκουμέντα στα οποία αναφέρονται οι εκπαιδευτικές εξελίξεις κατά την Αγγλοκρατία (1950-1960), την Ανεξαρτησία (1960-1974) και την Τουρκοκρατία (1974 μέχρι σήμερα). Στη συνέχεια, γίνεται συνδυασμός των πρωτογενών ερευνητικών δεδομένων και της βιβλιογραφίας που σχετίζεται με την ιστορία της Κύπρου. Πιο συγκεκριμένα, τα πρωτογενή ερευνητικά δεδομένα αφορούν υλικό από το Κρατικό Αρχείο Κύπρου. Από την ιστορική αναδρομή αναδεικνύεται σαφής συσχέτιση ιστορικών εμπειριών και εκπαιδευτικών αλλαγών σχετικά με τον τρόπο που οι αλλαγές επηρέαζαν και επηρεάζουν τους ενήλικους της Κύπρου, και τέλος, τις σύγχρονες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιοι για την εξέλιξη της Εκπαίδευσης Ενηλίκων του νησιού.

Article Details
  • Rubrique
  • Articles
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Références
Ξενόγλωσσες
Freire, P. (1970). Pedagogy of the oppressed (MB Ramos, Trans.). Continuum, 2007.
Gravani, M., & Ioannidou, A. (2014). Adult and continuing education in Cyprus. W. Bertelsmann Verlag.
Ioannidou, A., Katechi, M., & Petrounakou, A. (2012). Opening Higher Education to Adults. Country Report Cyprus. Final Project Report HEAD for the German Institute for Adult Education and the Humboldt University of Berlin.
Persianis, P. (1996). The British Colonial Education' Lending' Policy in Cyprus (1878-1960): An intriguing example of an elusive' adapted education policy. Comparative Education, 32(1), 45-68.
Rogers, A. (1977). CARL ROGERS AND HUMANISTIC EDUCATION. In C. H. Patterson Foundations for a theory of instruction and educational psychology. Harper & Row.
Knowles, M. S. (1980). From pedagogy to andragogy. Religious Education, 42-49.
Ελληνόγλωσσες
European Commission: Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture, Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης 2022 – Κυπροσ, Publications Office of the European Union, 2022, https://data.europa.eu/doi/10.2766/130830
Ιστορικό Σχολείου Λευκωσίας. (2023). http://gym-esperino-lef.schools.ac.cy/index.php?id=istoriko-scholeiou
Κυπριακή Πύλη Διά Βίου Μάθησης. (2016). Οργανισμοί. http://www.kepa.gov.cy/Mathisi/
Μιχαηλίδης, Ξ., Μουζουρίδης, Γ., & Κορέλλη, Γ. (2011). Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Ευρώπη: Κύπρος 2011. http://www.cedefop.europa.eu/etv/Information_resources/NationalVet/ Refernet
Ν. 125(Ι)/99. (1999). Ο περί Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Νόμος.
Πηλείδη- Κόνιζου, Σ. (2023). Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Κύπρο: Ιστορική αναδρομή και Κατάρτιση Εκπαιδευτών. Νέος Παιδαγωγός, 34, 243-253.
Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας. (2023). Επιμορφωτικά Κέντρα, Οργανωτική Δομή. http://www.moec.gov.cy/epimorfotika/organogramma.html
Χαννή, Γ. (2021). Γ. Μουζουρίδης: Χαμηλή η συμμετοχή σε προγράμματα ΑνΑΔ. https://www.stockwatch.com.cy/el/article/synenteyxeis/g-moyroyzidis-hamili-i-symmetohi-se-programmata-anad
Κρατικό Αρχείο Κύπρου
E11/454/42-45. (1962). Επιμορφωτικά Κέντρα.
E11/454/46. (1963). Επιμορφωτικά Κέντρα.
Ε1/1119. (1959). Εργασίαι διά το περιοδικόν "Κυπριακή Εκπαίδευσις.
Ε1/370/143. (1953). Μετεκπαίδευσις.
Ε1/377/253. (1958). Νυκτερινά Ινστιτούτα.
Ε1/377/48-50. (1954). Νυκτερινά Ινστιτούτα.
Ε1/377/87. (1956). Νυκτερινά Ινστιτούτα.
Ε1/381/171. (1965). Νυκτερινά Επιμορφωτικά Κέντρα.
Ε1/381/74-70. (1964). Νυκτερινά Επιμορφωτικά Κέντρα.
Ε1/382/102-112. (1966). Νυκτερινά Επιμορφωτικά Κέντρα.
Ε1/664/52. (1954). Προσόντα Καθηγητών.
Ε1/664/83. (1995). Προσόντα Καθηγητών.
Ε11/68. (1960). Επιμορφωτικά Κέντρα.
Ε12/215/3. (1964). Αναλφαβητισμός.
Ε12/215/30-27. (1965). Αναλφαβητισμός.
Ε12/215/8-7. (1964). Αναλφαβητισμός.