Πιθανές πολιτικές της πλατφόρμας


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
μαρτυρία μερισμός του αισθητού μέσα κοινωνικής δικτύωσης κοινωνικά κινήματα συναισθηματικές κοινότητες
Ναταλία Μποτονάκη
Περίληψη

Το άρθρο διερευνά πτυχές της χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (μκδ) από τις οποίες αναδύονται πιθανότητες συλλογικής συσπείρωσης και πολιτικής δράσης. Τοποθετεί αυτή τη διερεύνηση στο ευρύτερο πλαίσιο της αισθητικής στροφής της πολιτικής θεωρίας, δηλαδή της αντίληψης της πολιτικής με αισθητικούς και αισθητηριακούς όρους. Μέσα από την κριτική ανάγνωση κειμένων που αναδιφούν φιλοσοφικά τις έννοιες της δημόσιας σφαίρας και της αισθητικής παρουσίας και εμφάνισης του εαυτού στον δημόσιο χώρο, αλλά και από τη θεωρία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου, επιχειρείται η κατανόηση των πολιτικών δράσεων που λαμβάνουν χώρα στην πλατφόρμα του Ίνσταγκραμ. Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να συμμετάσχει σε έναν συνεχιζόμενο διάλογο, που λαμβάνει χώρα τόσο εντός των ακαδημαϊκών κλάδων όσο και των θεωριών της κινηματικής δράσης, ο οποίος αφορά τους ιδιαίτερους τρόπους αλληλεπίδρασης, ενημέρωσης, δημιουργίας συλλογικοτήτων και διαμόρφωσης συλλογικών δράσεων στις πλατφόρμες ειδικότερα, αλλά και ευρύτερα στα τεχνικά μέσα αναπαραγωγής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adorno, Theodor, and Max Horkheimer. 1997. Dialectic of Enlightenment. Translated by Cumming, John. Verso.
Arendt, Hannah. 1998. The Human Condition. The University of Chicago Press.
Balkema, Annette W., and Henk Slager, eds. 2000. Screen-Based Art. Lier En Boog 15. Brill-Rodopi.
Barlow, John Perry. 1996. ‘A Declaration of the Independence of Cyberspace’. Electronic Frontier Foundation. 8 February 1996. eff.org/es/cyberspace-independence.
Buck-Morss, Susan. 1996. «Αισθητική-Αναισθητική: Μια επανεξέταση του δοκιμίου του Walter Benjamin για το έργο τέχνης». Πλανόδιον 23: 348-384.
Butler, Judith. 2008. Ευάλωτη Ζωή. Εκδόσεις Νήσος.
Butler, Judith. 2015. Notes Toward a Performative Theory of Assembly. Harvard University Press.
Calder Williams, Evan. 2017. Shard Cinema. Watkins Media.
Castells, Manuel. 2012. Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. Cambridge, UK: Polity Press.
Fraser, Nancy. 1990. ‘Rethinking the Public Sphere: A Contribution to the Critique of Actually Existing Democracy’. Social Text, no. 25/26: 56-80.
Fridman, Orli. 2022. Unwanted Memories: Memory Activism and Digital Practices after Conflict. Amsterdam University Press.
Haraway, Donna J. 1991. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. New York, USA: Routledge.
Hardt, Michael, and Antonio Negri. 2004. Multitude: War and Democracy in The Age of Empire. The Penguin Press.
Pettman, Dominic. 2016. Infinite Distraction. Polity Press.
Ranciere, Jacques. 1999. Disagreement: Politics and Philosophy. Translated by Julie Rose. University of Minnesota Press.
Ranciere, Jacques. 2004. ‘Who Is the Subject of the Rights of Man?’ South Atlantic Quarterly 102 (2/3): 297-310.
Ranciere, Jacques. 2013. The Politics of Aesthetics: The Distribution of the Sensible. Bloomsbury.
Russel, Matheson, and Andrew Montin. 2015. ‘The Rationality of Political Disagreement: Ranciere’s Critique of Habermas’. Constellations 22 (4): 543-54. https://doi.org/10.1111/1467-8675.12174.
Siles, Ignacio. 2022. Living With Algorithms: Agency and User Culture in Costa Rica. mit Press.
τ α ν ΝαλτΑΤΑ Λ ί Α Μπο ο ά κη 27
Silverman, Kaja. 2000. World Spectators. Stanford University Press.
Sjöholm, Cecilia. 2012. ‘Ontologizing the Public Realm-Arendt and the Political’. In Placing Art in The Public Realm, 126-53. Huddinge: Södertörns högskola.
Srnicek, Nick. 2017. Platform Capitalism. Polity Press.
Steyerl, Hito. 2017. Duty Free Art. London, New York: Verso.
Tavani, Elena. 2013. ‘Hannah Arendt-Aesthetics and Politics of Appearance’. Proceedings of the European Society for Aesthetics 5: 466-75.
Zuromskis, Catherine. 2022. ‘Evidence of Feeling: Race, Police Violence, and the Limits of Documentation’. In Ubiquity: Photography’s Multitudes, 159-78. Leuen University Press.