Τα Διαδικτυακά Παιχνίδια Μεγάλου Πλήθους Παικτών και η επίδρασή τους στην ιστορική κουλτούρα των φοιτητών/τριών


Δημοσιευμένα: Sep 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδικτυακά Παιχνίδια Μεγάλου Πλήθος Παικτών ιστορική κουλτούρα μελέτη λογισμικού εμπειρία έρευνα εκπαιδευτικού σχεδιασμού
Ηλίας Στουραΐτης
Περίληψη

Τα Διαδικτυακά Παιχνίδια Μεγάλου Πλήθους Παικτών έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη ενός επιδραστικού τρόπου επαφής των νεαρών ατόμων με το ιστορικό παρελθόν. Το άρθρο παρουσιάζει μια έρευνα σε δύο παιχνίδια Μεγάλου Πλήθους Παικτών με ιστορικό περιεχόμενο σε τεταρτοετείς φοιτητές/τριες του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Βασικός σκοπός είναι να προσδιοριστεί η επίδραση που είχαν αυτά τα παιχνίδια στην ιστορική κουλτούρα των φοιτητών/τριών· πώς, δηλαδή, οι φοιτητές/τριες Ιστορίας αντιλαμβάνονται το ιστορικό παρελθόν και συνδιαλέγονται με αυτό σε περιβάλλοντα Διαδικτυακών Παιχνιδιών Μεγάλου Πλήθους Παικτών. Μελετήθηκε το λογισμικό των παιχνιδιών και έπειτα η εμπειρία που αποκόμισαν οι φοιτητές/τριες από τη συμμετοχή τους σε αυτά μέσω ερωτηματολογίων που δόθηκαν πριν και μετά τη διαδικασία του «παίζειν» και μέσω στοχευμένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την επιρροή που ασκούν τα παιχνίδια στα νεαρά άτομα, ακόμα και σε εκείνες τις περιπτώσεις που δεν είχαν προηγούμενη επαφή με αυτά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Azuma, Hiroki. 2009. Otaku: Japan’s Database Animals. Minneapolis, Λονδίνο: University of Minnesota Press.
Bergson, Henri. 2013 [1896]. Ύλη και Μνήμη: Δοκίμιο για τη Σχέση Σώματος και Πνεύματος. Αθήνα: Ροές.
Cobb, Paul, Confrey, Jere, diSessa, Andrea, Lehrer, Richard, Schauble, Leona. 2003. “Design experiments in educational research”. Educational Researcher, 32 (1): 9 -13.
Demantowsky, Marko. 2015. “Public History”-Sublation of a German Debate? Public History Weekly (29/01/2015) Ανακτήθηκε 12/6/2022 από https://public-history-weekly.degruyter.com/3-2015-2/public-history-sublation-german-debate/
Fogu, Claudio. 2009. “Digitalizing Historical Consciousness” History and Theory 47: 103-121.
Giaccardi, Elisa. 2012. Heritage and Social Media: Understanding heritage in a participatory culture. Ηνωμένο Βασίλειο: Routledge.
Hartog, Francois. 2003. Καθεστώτα Ιστορικότητας. Παροντισμός και εμπειρίες του χρόνου. Μετ. Δημήτρης Κουσουρής, Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
Hollander den Jaap, Paul Herman and Peters Rik. 2011. ‘Introduction: The Metaphor of Historical Distance’, History and Theory 50:1-10.
Howard,Paul. 2013. “Fields of Green: Restorying Culture, Environment and Education” Journal of Education for Sustainable Development. 7 (1):125-128.
Kansteiner, Wulf. 2007. “Alternate worlds and invented communities: history and historical consciousness in the age of interactive media” in Jenkins K., Morgan S., Munslow (ed). Manifestos for History, Routledge, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, 131-148.
Kingsepp, Eva. 2007. “Fighting Hyperreality with Hyperreality History and Death in World War 2”. Digital Games in Game and Culture (2): 366-375.
Kittler, Friedrich.1997. Literature, Media, Information Systems. Ed. John Johnston. Άμστερνταμ: opa.
Κυνηγός Χρόνης. 2011. Το μάθημα της Διερεύνησης. Παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδακτική των μαθηματικών: Από την έρευνα στη σχολική τάξη. Αθήνα: Τόπος.
Landsberg, Αlison. 2004. Prosthetic memory. The Transformation of American Remembrance in the Age of Mass Culture. Νέα Υόρκη: Columbia University Press.
Manovich, Lev. 2001. The Language of New Media. Κέιμπριτζ και Λονδίνο: mit Press.
Manninen, Tony & Kujanp, Tomi. 2005. “The Hunt for Collaborative War Gaming-case: Battlefield 1942”, Game Studies (5): 49-53
Μπιλάλης, Μήτσος. 2015. Το παρελθόν στο δίκτυο. Εικόνα, τεχνολογία και ιστορική κουλτούρα στη σύγχρονη Ελλάδα (1994-2005), Αθήνα: Historein, εκτ/ειε.
Patton, Michael Quinn. 1990. Qualitative evaluation and research methods (2nd ed.).Νιούμπερι Πάρκ: Sage.
Philips Mark. 2011. “Rethinking Historical Distance: From doctrine to heuristic” History and Theory 5 (4): 11-23.
Rancière, Jacque. 2009. The Emancipated Spectator. Λονδίνο: Verso.
Robson, Colin.1993. Real World Research. A Resource for Social Scientists and Practitioner Researchers. Οξφόρδη: Blackwell Publishers Inc.
Rosenzweig, Roy, Thelen, David. 1998. The Presence of the Past. Popular Uses of History in American Life. Νέα Υόρκη: Columbia University Press.
Runia Eelco. 2014. Moved by the Past. Discontinuity and Historical Mutation. Νέα Υόρκη: Columbia University Press.
Rüsen, Jorn. 2017. Evidence and Meaning. A theory of historical studies. Translated from the German by Diane Kerns and Katie Digan. New York, Oxford: Berghahn.
Seixas Peter. 2017. “Culture, Civilization and Historical Consciousness”, Public History Weekly 7/12/2017 https://public-history-weekly.degruyter.com/author/peter-seixas/
Steinkuehler Constance, Duncan Sean. 2008. “Scientific Habits of Mind in Virtual Words”, in Journal of Science Education and Technology 17:530-543.
Tanaka, Stefan. 2016. Reconceiving pasts in a digital age. Historein, 15(2): 21-29. Ανακτήθηκε 12/5/2018 από http://dx.doi.org/10.12681/historein.8892