Οι Αμερικανικές Εκλογές ως πλαίσιο εφαρμογής της Θεωρίας Παιγνίων στο Στρατηγικό Πολιτικό Μάρκετινγκ.


Published: Apr 22, 2024
Updated: 2024-04-22
Keywords:
game theory political marketing elections strategy decision making
Evangelia Markaki
Theodore Chadjipantelis
Abstract

Οι Αμερικανικές Εκλογές προσελκύουν πάντα το ενδιαφέρον της επιστήμης του πολιτικού μάρκετινγκ. Ως εκλογές έχουν υπάρξει καινοτόμες με μεγάλη απήχηση και η επιρροή τους έχει παγκόσμια προοπτική. Η προσέγγιση της θεωρίας παιγνίων στο πολιτικό μάρκετινγκ εγκαινιάζει μια νέα στρατηγική προοπτική για τον πολιτικό ανταγωνισμό. Συνδυάζει και αξιολογεί διαφορετικές στρατηγικές πολιτικού μάρκετινγκ και δείχνει πώς μπορούν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των εκλογών. Η θεωρία παιγνίων συνδυάζει τα μοντέλα σύγκρουσης και συνεργασίας για άτομα των οποίων η λήψη αποφάσεων θεωρείται ορθολογική. Θεωρούμε τον πολιτικό ανταγωνισμό ως ένα στρατηγικό παιχνίδι, όπου πρέπει να εντοπίσουμε τους αντίπαλους παίκτες, τις στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και τους κανόνες του. Χρησιμοποιώντας τη θεωρία παιγνίων και την προσέγγιση του πολιτικού μάρκετινγκ, η μελέτη μας εξετάζει τις διαφορετικές στρατηγικές που χρησιμοποίησαν οι πολιτικοί κατά τις αμερικανικές εκλογές του 2016, εξηγώντας πώς η στρατηγική τους επηρεάζει το αποτέλεσμα των εκλογών. Ερευνήσαμε κυρίως ποια προσέγγιση σε οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα ασφάλειας, μετανάστευσης και διεθνών σχέσεων έχει τα καλύτερα αποτελέσματα για τα πολιτικά κόμματα. Μετράμε την ένταση της εστίασης των υποψηφίων σε αυτά τα ζητήματα και παρουσιάζουμε μήτρες θεωρίας παιγνίων ως παραδείγματα σε αυτό το καινοτόμο εννοιολογικό πλαίσιο. Αυτή η μελέτη παρουσιάζει μια νέα εννοιολογική προσέγγιση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για στρατηγικό σχεδιασμό πολιτικού μάρκετινγκ και εκλογικές εκστρατείες.

Article Details
  • Section
  • Empirical studies
Downloads
Download data is not yet available.
References
Ascensión, A. D., & Meléndez-Jiménez, M. A. (2009). Voting in small networks with cross-pressure. Spanish Economic Review, 11(2), 99-124.
Chadjipantelis, T., & Markaki, E.N. (2016). A Typology of Voters: Creating Voters’ Profiles via Clustering. Journal of Political Science and Public Affairs. 4:205. doi:10.4172/2332-0761.1000205
Corner, J., & Pels, D. (Eds.). (2003). Media and the restyling of politics: Consumerism, celebrity and cynicism. Sage.
Frederick, H. C. (1994). Something within: religion as a mobi- lizer of african-american political activism. Journal of Politics, 56, 42-68.
Huckfeldt, R., & Sprague, J. (1987). Networks in context: The social flow of political information. The American Political Science Review, 1197-1216.
Inglehart, R., & Norris, P. (2000). The developmental theory of the gender gap: Women’s and men’s voting behavior in global perspective. International Political Science Review, 21(4), 441-463.
Kreps, D. M. (1990). Game theory and economic modelling. Oxford University Press.
McNair, Brian. An introduction to political communication. Taylor & Francis, 2017.
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2017). Factors that Influence political preferences. A typology of voters, Data Analysis Bulletin, 18, (under publication).
Markaki, E., Chatzipantelis, Th., & Tomaras, P., (2014). How data management helps the information management: regrouping data using Principal Components Analysis. Procedia –
Social and Behavioral Sciences, Elsevier,554-560.
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2017). Multivariable Evaluation via Conjoint Analysis of the Factors that influence voting behavior in networks. Journal of Political Science and Public Affairs,5(1).
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2017). Multivariable Analysis: the challenge of an innovative approach on How influences in voting behavior are exerted in Social Media. Research Communications in Psychology, Psychiatry and Behavior, ISSN: 0362 2428(2017), 101-116.
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2016). Multivariable Analysis: the challenge of an innovative approach on How influences in voting behavior are exerted in Social Media. 6th World Congress on Psychology and Behavioral Science (Management, Psychology, Political and Social Science) E- Book, 129-143. ISSN: 2344-6722.
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2019). The involvement in politics via the social media channels: a multivariable analysis.Archives of Data Science, Series A. (paper presented at the European Conference on Data Analysis (ECDA) 2019, Germany) – accepted for publication.
Markaki, E.N. (2019). Who influences and who is influenced the most in shaping political preference? Study on the roles of mediators in networks. Epikentro Publications (in Greek).
Markaki, Ε. Ν. & Chadjipantelis, Τ. (2014). Voters’ Profiles and Clustering. Factors that influence behavior. 9th South East European Doctoral Student Conference Proceedings, 494-508.
Markaki, Ε. Ν., Chadjipantelis, Τ. & Ormrod, R.P. (2011). Integrating Human Resource Management into Strategic Political Marketing. Conference Proceedings 16th International Conference on Corporate and Marketing Communications, 448-449 ISBN: 978-960-9443-07-4
Markaki, Ε. Ν., Chadjipantelis, Τ., Sakas, D. (2011). Selecting the project’s team members. A challenging human resources management process for laboratory research. Key Engineering Materials, 495, 159-162. ISBN: 978-3-03785-292-7
Negrine, R. M. (1996). The communication of politics. Sage Publications.
Papathanasopoulos, S. (2000), Communication and Society from the 20th to the 21th century. Kastanioti Publications.
Sakas, D., Markaki, E. N. & Chadjipantelis, T. (2011). New political communication practices: no budget event management. The new challenge. Proceedings for the International Conference for Integrated Information, 73-77