| More

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Views: 295 Downloads: 468
Ιωάννα Μαμωνά - Downs (Ioanna Mamona - Downs)

Περίληψη


Εισαγωγικό σημείωμα για το τεύχος

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Arcavi, A., Bruckheimer, M. & Ben-Zvi, R. (1987). History of mathematics for teachers:

The case of irrational numbers. For the Learning of Mathematics, 7(2), 18–23.

Bateson G., (1973). Steps to an Ecology of Mind Chandler, Publishing Comp. N. Υ.

Cobb, P., Confrey, J., diSessa, A., Lehrer, R. & Schauble, L. (2003). Design experiments in

educational research. Educational Researcher, 32(1), 9-13.

De Corte, E., & Vercshaffel. L. (1987). The effect of semantic structure on the fi rst-graders

strategies for solving addition and subtraction word problems. Journal for Research

in Mathematics Education, 18, 363-381.

Erickson, F. (1986). Qualitative methods in research on teaching. In M.C. Merlin (Ed.),

Handboock of research on teaching (pp. 119-161). New York: Macmillan Publishing

Company.

Κολέζα, E. (2006). Μαθηματικά και Σχολικά Μαθηματικά. Επιστημολογική και κοινωνιο-

λογική προσέγγιση της. Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Maridaki-Kassotaki, Α. & Chionidou-Moskofoglou, M. (2004). Linguistic factors infl uencing

problem solving performance in early school years. Leader Books: Themes in

Education.

Maturana H., Varela F. (1994): L’arbre de la connaissance. Addison Wesley France.

Von Forster H., (1988). La construction d’une realité, in Watzlawick (éd.), L’invention

d’une realité, Le Seuil.

Παπαδόπουλος Ι. (2008) «Τεχνικές Επίλυσης Προβλήματος με τη συμβολή της τεχνολογίας

για την ενίσχυση της έννοιας του εμβαδού», (PhD).

Σταμάτης, Ε. (1972). Επιστημονικαί εργασίαι, άρθρα. τόμος Α΄: Αθήνα, 143-151.

Τζεκάκη, M. (2007). Μικρά Παιδιά, Μεγάλα Μαθηματικά Νοήματα-Προσχολική και πρώ-

τη σχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg.

Von Graserfeld, E. (1983). Learning as a constructive activity. In Bergerson & N. Herscovits

(Eds), Proceedings of the Fifth Annual Meeting of the North American Chapter

of the PME (Vol1, pp.42-69). Montreal University.

Von Graserfeld, E. (1988). Introduction à un constructivisme radical, in Watzlawick (éd.),

L’invention d’une realité, Le Seuil


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2017 ΓΙΑΝΝΑ ΜΑΜΩΝΑ - DOWNS

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.