Η ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΠΛΕΎΡΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η αποτελεσματικότητα της χρήσης εργαλείων δυναμικής γεωμετρίας με το λογισμικό Geogebra, σε σχέση με τη χρήση παραδοσιακών εργαλείων, για την κατανόηση των ιδιοτήτων και των σχέσεων των τετραπλεύρων και για την επίλυση γεωμετρικών προβλημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές της Α΄ Λυκείου, οι οποίοι κατατάχθηκαν σε οκτώ ζευγάρια με βάση το γνωστικό και αντιληπτικό τους επίπεδο αναφορικά με τα τετράπλευρα και ασχολήθηκαν με δραστηριότητες που περιλάμβαναν κατασκευές, εύρεση ειδών τετραπλεύρων, γεωμετρικά προβλήματα και ερωτήσεις σχετικές με τις ιδιότητες και τις σχέσεις μεταξύ των τετραπλεύρων. Στις δραστηριότητες τα 4 ζευγάρια χρησιμοποίησαν το λογισμικό και τα υπόλοιπα παραδοσιακά εργαλεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές που εργάστηκαν με το λογισμικό κατανόησαν καλύτερα τις ιδιότητες και τις σχέσεις των τετραπλεύρων και έλυσαν με μεγαλύτερη ευχέρεια τα γεωμετρικά προβλήματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μαρκοπούλου (Eleni Markopoulou) Ε. (2020). Η ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΠΛΕΎΡΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (14), 22–34. https://doi.org/10.12681/enedim.22051
- Ενότητα
- Νέοι Ερευνητές
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.