Systematic depiction of Teaching Approaches of Classes of Primary Mathematics by students of Pedagogical Department


Published: Dec 2, 2017
Keywords:
teaching approaches constructive model Driver & Oldham (1986) teaching strategies Beck (1998).
Γιώργος Πιπίνος (Giorgos Pipinos)
Μαρία Χιονίδου-Μοσκόφογλου (Maria Chionidou- Mosckofoglou)
Abstract

This paper presents a way of systematically observing teaching approaches in Mathematics classes of the three upper classes of Primary Schools by graduate students of Pedagogical Department. Through this class observation, the detection of possible constructivist traits (Driver & Oldham, 1986), of teaching strategies used (Beck, 1998) and of features of a modern class of Matheatics was attempted. In this study, questions concerning the education of students about classroom observation of the complexity of a matheatics class were revealed.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biographies
Γιώργος Πιπίνος (Giorgos Pipinos), University of Aegean
Teacher M.Ed.
Μαρία Χιονίδου-Μοσκόφογλου (Maria Chionidou- Mosckofoglou), University of Aegean
Ass. Professor
References
Βαμβακούση, Ξ., Καργιωτάκης, Γ., Μπομποτίνου, Α.-Δ., & Σαΐτης, Α.Χ. (2006). Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού: Βιβλίο Δασκάλου (1η έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Beck, C.R. (1998). A Taxonomy for Identifying, Classifying, and Interrelating Teaching Strategies. Journal of General Education, 47(1), 37-62.
Cobb, P., Wood, T., & Yackel, E. (1995). Learning through problem-solving: a constructivist approach to second grade mathematics. In P. Murphy, M. Selinger, J. Bourne & M. Briggs (eds), Subject Learning in the Primary Curriculum:
Issues in English, science and mathematics (pp. 222-251). London and New York: Routledge.
Chionidou-Moskofoglou, M., Doukakis, S., & Lappa, A., (2005). The use of e-portfolios in Teaching and Assessment. Proceedings of the 7th International
Conference on Technology in Mathematics Teaching (pp 224-232). John Cabot CTC & Bristol University, Bristol, UK, 26-29 July 2005.
Driver, R., & Oldham, V. (1986). A constructivist approach to curriculum development in science. Studies in Science Education, 13, 105-122.
Fladers, A. (1967). Problems of observer training and reliability. In J. Amidon & B. Hough (eds), Interaction Analysis: Theory, Research, and Applications (pp.
-166). Massachusetts: Addison-Wesley Reading.
Frykholm, J. (2004). Teachers’ Tolerance for Discomfort: Implications for Curricular Reform in Mathematics. Journal of Curriculum and Supervision, 19(2),
-149.
Henry, M. (2000). Πειραματική Προσέγγιση Μαθηματικών Εννοιών και ο τρόπος Αξιολόγησής της. Στο: Φρ. Καλαβάσης & Μ. Μεϊμάρης (επιμ.), Αξιολόγηση
και Διδασκαλία των Μαθηματικών (σελ. 69-85). Αθήνα: Gutenberg - Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Καργιωτάκης, Γ., Μαραγκού, Α., Μπελίτσου, Ν., & Σοφού, Β. (2006). Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού: Βιβλίο Δασκάλου (1η έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Κασσώτη, O., Κλιάπης, Π., & Οικονόμου, Θ. (2006). Μαθηματικά Στ΄ Δημοτικού: Βιβλίο Εκπαιδευτικού (1η έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Κολέζα, E. (2006). Σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών: Α΄ Μέρος: Ένα θεωρητικό πλαίσιο αξιολόγησης. Ευκλείδης Γ΄, 65, 3-27.
Κολέζα, Ε. (2007). Σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών: B΄ Μέρος: Γνωσιακή και Κοινωνιολογική ανάλυση. Ευκλείδης Γ΄, 66, 3-24.
Κόσυβας, Γ. (1995). Προσεγγίσεις της έννοιας και του ρόλου του ανοιχτού προβλήματος στη διδασκαλία των μαθηματικών. Ευκλείδης Γ΄, 12(43), 11-34.
Κόσυβας, Γ. (1996). Η Πρακτική του Ανοιχτού Προβλήματος στο Δημοτικό Σχολείο: Γόνιμος Χαρακτήρας και Ανατροπή των Παγιωμένων Αντιλήψεων. Αθήνα: Gutenberg.
Κυριαζή, Ν. (2005). Η Κοινωνιολογική Έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών (8η έκδ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Λεμονίδης, Χ. (2002). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας στα Mαθηματικά για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Θέματα στην Εκπαίδευση, 3(1), 5-22.
Λεμονίδης, Χ., Θεοδώρου, Α., Καψάλης Α., & Πνευματικός, Δ. (2006). Μαθηματικά Α΄ Δημοτικού: Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής: Βιβλίο Δασκάλου
(1η έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Meehan, M.L., Cowley, K.S., Finch, N.L., Chadwick, K.L., Ermolov, L.D., & Riffle, M.S. (2004). Special Strategies Observation System-Revised: A Useful Tool
for Educational Research and Evaluation. Charleston, WV: AEL.
Μπονίδης, Κ. (2003). Τα σύγχρονα προγράμματα διδασκαλίας και σχολικά βιβλία στην Ελλάδα: διαδικασία παραγωγής, μορφή και περιεχόμενο, ‘πραγματικό’
πρόγραμμα, προοπτικές. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 131, 25-40.
Nohda, N. (1988). Problem solving using “open-ended problems” in mathematics teaching. In H. Burkhardt, S. Groves, A. Schoenfeld & K. Stacey (eds),
Problem Solving: A World View (pp. 225-234). Nottingham: Shell Centre.
Οικονόμου, Π. (1997). Η ‘επίλυση προβλήματος’ στην ελληνική μαθηματική εκπαίδευση. Στο: Φρ. Καλαβάσης & Μ. Μεϊμάρης (επιμ.), Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙΙ: Διδακτική Μαθηματικών και Νέες Τεχνολογίες (σελ. 275 - 289). Αθήνα: Gutenberg.
Οικονόμου, Π. (1999). Στάσεις, Αντιλήψεις και Πρακτικές των Διδασκόντων. Στο:Μ. Τζεκάκη & Ι. Δεληγιωργάκος (επιμ.), Έρευνα για εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Μαθηματικών (σελ. 49-79). Θεσσαλονίκη:ΥΠΕΠΘ-ΕΠΕΑΕΚ.
Pehkonen, E. (1995). Introduction: Use of open-ended problems. ZDM-Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 27(2), 55-57.
Pehkonen, E. (1997). Introduction: The state-of-art in mathematical creativity. ZDM-Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 97(3), 63-67.
Peterson, R.A. (1994). A Meta-analysis of Cronbach’s Coefficient Alpha. Journal of Consumer Research, 21(2), 381-391.
Πιπίνος, Γ. (2006). Διδακτική αξιοποίηση της θεωρίας των van Hiele. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, 5, 66-83.
Πούλου, Μ., & Σπινθουράκη, Ι. (2003). Η διδακτική αποτελεσματικότητα των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Μέντορας, 7, 3-18.
Σακονίδης, Χ., Καλδρυμίδου, Μ., & Τζεκάκη, Μ. (1999). Ανάλυση Καταγεγραμμένων Διδασκαλιών και Πειραματική Εφαρμογή. Στο: Μ. Τζεκάκη & Ι. Δεληγιωργάκος (επιμ.), Έρευνα για εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Μαθηματικών (σελ. 161-180). Θεσσαλονίκη: ΥΠΕΠΘ-ΕΠΕΑΕΚ.
Schoenfeld, A. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. In D.A. Grows (ed.), Hand book of research on mathematics teaching and learning (pp. 334-370). New York: Macmillan.
Shane, R. (2005). Context and Content: What are Student Teachers Learning about Teaching Mathematics? In S. Goodchild & L. English (eds), Researching
Mathematics Classrooms: A Critical Examination of Methodology (pp. 119-153). Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing.
Silver, E.A. (1997). Fostering Creativity through Instruction Rich in Mathematical Problem Solving and Problem Posing. ZDM-Zentralblatt für Didaktik der
Mathematik, 97(3), 75-80.
ΥΠΕΠΘ-ΠΙ (2003). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση (τόμ. Α΄,Β΄). ΦΕΚ 303, 304/Β΄/13-3-03.
ΥΠΕΠΘ-ΠΙ (2004α). Τα μαθηματικά μου: Δ΄ τάξη Δημοτικού (α΄ μέρος, ιθ΄ έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
ΥΠΕΠΘ-ΠΙ (2004β). Τα μαθηματικά μου: Ε΄ τάξη Δημοτικού (α΄ μέρος, κ΄ έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
ΥΠΕΠΘ-ΠΙ (2004γ). Τα μαθηματικά μου: ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού (α΄ μέρος, κα΄ έκδ.). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ. (1999). Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στο Κονστρουκτιβιστικό-Δομητιστικό Μοντέλο Διδασκαλίας και Μάθησης των Μαθηματικών με χρήση Ανοιχτών Προβλημάτων (open-ended) και Ομαδο-συνεργατικής Διδασκαλίας. Μέντορας, 3(4), 3-36.
Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ. (2001). Απόψεις των εκπαιδευτικών για την πορεία ανάπτυξης της διδασκαλίας μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών. Μέντορας, 3(3), 82-106.
Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ. (2002). Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) των Μαθηματικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων: Ειδικό αφιέρωμα στη Διαθεματικότητα, 7, 80-100.