Ο ρόλος και η αναγκαιότητα του ΕΒΠ στη δίχρονη προσχολική αγωγή
Περίληψη
Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και την κοινωνικοποίησή του. Οι γονείς/κηδεμόνες βοηθούν το παιδί να μεταβεί ομαλά από το ζεστό και φιλικό περιβάλλον τους οικογένειάς του στο πρώτο οργανωμένο σχολικό του περιβάλλον. Η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας είναι σημαντική για την προσαρμογή στη νέα αυτή πραγματικότητα των παιδιών.
Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές που πρέπει να λαμβάνονται υπ όψη στην εκπαίδευση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής σε νήπια τυπικής ανάπτυξης είναι: Η συγκεκριμένη περίοδος έχει αυτόνομη αξία και ταυτόχρονα θέτει τις βάσεις για τα μετέπειτα χρόνια. Tο κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό, με ατομικούς μηχανισμούς μάθησης και ρυθμούς. Tα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη διερεύνηση, το παιχνίδι, τη συζήτηση και φυσικά τη μίμηση. H διαδικασία εκπαίδευσης στην τουαλέτα θα πρέπει να ξεκινά από τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά (ικανότητα εκτέλεσης εντολών). Oι σχέσεις μεταξύ νηπιαγωγού, οικογένειας και μαθητή αποτελούν ορόσημο της ανάπτυξης και αυτονομίας των παιδιών.
Τι πρέπει να έχει κατακτήσει το νήπιο τυπικής ανάπτυξης μέχρι να γίνει 4 ετών: Να ντύνονται σχεδόν μόνα τους, να πλένουν τα δόντια και τα χέρια τους, να τρώνε μόνα τους (και… αξιοπρεπώς), να πηγαίνουν στην τουαλέτα –με μια βοήθεια στο σκούπισμα.
Η φροντίδα και υποστήριξη προνηπίων και νηπίων στο νηπιαγωγείο από το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είναι απαραίτητη και βάσει των προβλέψεων του ειδικού Καθηκοντολογίου του Ε.Β.Π
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κανονίδου Β., & Φρειχά Τ. (2022). Ο ρόλος και η αναγκαιότητα του ΕΒΠ στη δίχρονη προσχολική αγωγή. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 1(1). ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/imegeeinterdisciplinary/article/view/30220
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.