«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Ανασκόπηση πρακτικών και προσεγγίσεων»
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), εστιάζοντας στις αποτελεσματικές πρακτικές και προσεγγίσεις που εφαρμόζονται. Σκοπός της έρευνας είναι να αξιολογήσει την αναγκαιότητα και την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή τους. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει ποιοτική ανάλυση δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων με γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς, καθώς και ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι κρίσιμη για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών με ΔΑΦ. Ωστόσο, αναδεικνύονται κενά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών και στην υποστήριξη των γονέων, γεγονός που επηρεάζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συμπερασματικά, η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για συστηματική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με ΔΑΦ, προκειμένου να ενισχυθεί η ποιότητα των παρεμβάσεων και η συνολική ευημερία τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Patagia Bakaraki, M., & Λιούμη Α. (2024). «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Ανασκόπηση πρακτικών και προσεγγίσεων». Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 1(1). https://doi.org/10.12681/.39074
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.