Διαφάνεια γλωσσικών συστημάτων, κατάκτηση επιμέρους δεξιοτήτων και δυσλεξία

Περίληψη
Τα συστήματα του γραπτού λόγου μπορεί να είναι σημασιογραφικά, συλλαβικά ή αλφαβητικά. Τα αλφαβητικά ορθογραφικά συστήματα τοποθετούνται σε ένα συνεχές αδιαφάνειας/ διαφάνειας ανάλογα με το πόσο συνεπής είναι ο κώδικάς τους. Στο παρόν άρθρο εξετάζεται η διαφάνεια διάφορων γλωσσών με εστίαση στις γλώσσες: Ελληνική, Γερμανική και Αγγλική. Καταγράφεται η επίδραση της (α)διαφάνειας των γλωσσικών συστημάτων στην κατάκτηση επιμέρους δεξιοτήτων, όπως η ανάγνωση και η ορθογραφημένη γραφή. Επίσης, εξετάζεται η επίδραση της διαφάνειας ενός γλωσσικού συστήματος στα άτομα με δυσλεξία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσακαλίδου Σ. (2025). Διαφάνεια γλωσσικών συστημάτων, κατάκτηση επιμέρους δεξιοτήτων και δυσλεξία. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 2(1). https://doi.org/10.12681/.39918
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.