Η ικανότητα των μαθητών με νοητική αναπηρία να κατανοούν θεμελιώδεις πιθανολογικές έννοιες
Περίληψη
Οι πιθανότητες αποτελούν ένα πεδίο των μαθηματικών που σχετίζεται άμεσα με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθώς συνδέονται με τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων, υπό συνθήκες αβεβαιότητας, μιας λειτουργικής δεξιότητας που σχετίζεται με την ανεξαρτησία τους και την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της ικανότητας των μαθητών με μέτρια νοητική αναπηρία να κατανοούν θεμελιώδεις πιθανολογικές έννοιες. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της δομημένης συνέντευξης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μαθητές με μέτρια νοητική αναπηρία είναι σε θέση να αναγνωρίζουν το πιο πιθανό αποτέλεσμα ενός τυχαίου πειράματος αλλά και μεταξύ δύο πιθανολογικών καταστάσεων ποια είναι η πιο πιθανή να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, αιτιολογώντας τις επιλογές τους ποσοτικά. Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ένταξη των πιθανοτήτων στην εκπαίδευση τους, αλλά και την αφετηρία για την κατασκευή κατάλληλων διδακτικών δραστηριοτήτων για την προώθηση του πιθανολογικού τους συλλογισμού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σιόλου Ε. (2025). Η ικανότητα των μαθητών με νοητική αναπηρία να κατανοούν θεμελιώδεις πιθανολογικές έννοιες. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 2(3). https://doi.org/10.12681/.42222
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.