The Η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και των νέων τεχνολογικών εξελίξεων.


Δημοσιευμένα: Δεκ 11, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: Εκπαιδευτικό σύστημα, παγκοσμιοποίηση, πολιτικές, υπερεθνικοί οργανισμοί, κράτος.
THEODOROS RACHIOTIS
https://orcid.org/0000-0002-2372-4883
Υποψήφιος Διδάκτορας Πανεπιστημίου Πειραιώς
Περίληψη

Το παρόν πόνημα προσφέρει μια ευρεία εξέταση της ιστορικής διαμόρφωσης της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στους επιδραστικούς παράγοντες και παίκτες, που επηρέασαν την χάραξη πολιτικών σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Συγκεκριμένα, παρακολουθεί την εξέλιξη της εκπαίδευσης, εξετάζοντας την επίδραση των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών παραγόντων στην ανάπτυξή της. Στη συνέχεια, εμβαθύνει στη μεταβαλλόμενη φύση της, καθώς οι κοινωνίες εξελίσσονταν, συζητώντας τον αντίκτυπο της παγκοσμιοποίησης και των τεχνολογικών εξελίξεων στα εκπαιδευτικά παραδείγματα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον ρόλο του εθνικού κράτους και των υπερεθνικών οργανισμών στη διαμόρφωση εισηγήσεων που επηρεάζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα. Τέλος, εξετάζεται το παράδειγμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, σε σχέση με άλλων σύγχρονων κρατών, ως προς τη δομή και τους στόχους τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βιβλιογραφία
Ελληνόγλωσση
Αθανασίου, Ι. (2016). Σχολική Ηγεσία Και Εκπαιδευτική Αλλαγή. Δυνάμεις Επιρροής Και Παιχνίδια Πολιτικής. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης (1), 125.
Βότση, Ε. (2017). Η Εκπαιδευτική Καινοτομία Στην Ελληνική Σχολική Πραγματικότητα Και η Αυτονομία Της Σχολικής Μονάδας. Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα Και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία Και Οικονομία, 1, 517.
Ηλιάδης, Ν. (2018). Εισαγωγή Και Εφαρμογή Καινοτομιών Στο Δημοτικό Σχολείο Από Την Οπτική Γωνία Των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
ΙΟΒΕ. (2019). Εκπαιδευτικές Ανισότητες Στην Ελλάδα Πρόσβαση Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Και Επιπτώσεις Της Κρίσης. Αθήνα.
Λυμπέρης, Λ. N. (2012). Συγκεντρωτισμός – Αποκέντρωση Στη Διοίκηση Του Εκπαιδευτικού Συστήματος: Θεωρητικός Προβληματισμός – Πρακτικές Δυτικών Χωρών. Τα Εκπαιδευτικά, 103–104, 133–144.
Μάουλα, Ε. (2018). Ο Ρόλος Του Σχολικού Διευθυντή Στη Διαμόρφωση Της Αποτελεσματικότητας Του Σχολείου. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Papadopoulou, A. (2016). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Educational Management, 2, 203–213.
Σαΐτης, Χ. (2014). Οργάνωση και Λειτουργία των Σχολικών Μονάδων. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
Ξενόγλωσση
Astle, S., McAllister, P., Emanuels, S., Rogers, J., Toews, M., & Yazedjian, A. (2021). College Students’ Suggestions for Improving Sex Education in Schools beyond ‘Blah Blah Blah Condoms and STDs. Sex Education, 21(1), 91–105.
Bolton, J. & Andrews, S. (2018). I learned more than from any lecture - Indigenous place and space for teaching Indigenous health to physiotherapy students. Physical Therapy Reviews, 23(1), 35-39. doi:10.1080/10833196.2017.1341744
Cheng, Y. C., Ng, K.H., & Mok, M. (2002). Economic Considerations in Education Policy Making: A Simplified Framework. International Journal of Educational Management, 16 (1), 18–39.
Edwards, B. D., & Moschetti, M. C. (2022). The work of international organizations: ten theoretical approaches and a way forward. In International Encyclopedia of Education: Fourth Edition (pp. 465-479). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01085-X
European Commission. (2016). Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. Next Steps for a Sustainable European Future. European Action for Sustainability. COM (2016) 739 Final 19.
Faas, D. (2011). Between Ethnocentrism and Europeanism? An Exploration of the Effects of Migration and European Integration on Curricula and Policies in Greece. Ethnicities, 11 (2), 163–183.
Heuser, B. L., Wang, Κ., & Shahid, S. (2017). Global Dimensions of Gifted and Talented Education: The Influence of National Perceptions on Policies and Practices. Global Education Revie, 4(1), 4–21.
Kampelmann, S, Rycx, F., Saks, Y., & Tojerow, I. (2018). Does Education Raise Productivity and Wages Equally? The Moderating Role of Age and Gender. IZA Journal of Labor Economics, 7(1), 1–37.
Klees, S. J. (2020). Beyond Neoliberalism: Reflections on Capitalism and Education. Policy Futures in Education, 18(1), 9–29.
Knight, J. (2012). Student Mobility and Internationalization: Trends and Tribulations. Research in Comparative and International Education, 7(1), 20–33.
Mauri Medrano, M. (2018). Foucault and Education. Some Key Aspects of Foucauldian Thought Applied to Education. Kultura - Przemiany - Edukacja, 6, 85–91.
Mohamed, N. (2020). The Debate Between Traditional and Progressive Education in Light of Special Education. Journal of Thought, 54(3/4), 43–54, https://www.jstor.org/stable/26973759.
Mokias, A. J. (2019). Comparative Approach of Educational Policy of Greece to Intercultural Education with Other European Countries. Journal of Contemporary Education Theory & Research, 3(1), 21–24.
Nteropoulou-Nterou, E. (2023). Crisis, austerity and the inclusive education agenda: The case of Greece, International Encyclopedia of Education 4th Edition, 418-425. Elsevier
OECD. (2003). Managing Conflict of Interest in the Public Service: OECD Guidelines and Country Experiences.
OECD. (2023). Building the Future of Education 2023.
Papadakis, N., Drakaki, Μ., Saridaki, S., Amanaki, E., & Dimari, G. (2022). Educational Capital/ Level and Its Association with Precarious Work and Social Vulnerability among Youth, in EU and Greece. International Journal of Educational Research, 112, 101921. doi:10.1016/j.ijer.2021.101921.
Priestley, M. & Philippou, S. (2018). Curriculum Making as Social Practice: Complex Webs of Enactment. Curriculum Journal, 29(2), 151–58.
Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu.
Spiliopoulou, G., Koustourakis, G., & Asimaki, Α. (2018). Factors Influencing the Formation of the Educational Choices of Individuals of Different Social Origin: A Review of Recent Sociological Scientific Literature. Open Journal for Educational Research, 2(1), 19–30.
Thorburn, M. & Allison, P. (2017). Learning Outdoors and Living Well? Conceptual Prospects for Enhancing Curriculum Planning and Pedagogical Practices. Cambridge Journal of Education, 47(1), 103–15.
Tirri, K. & Kuusisto, Ε. (2013). How Finland Serves Gifted and Talented Pupils. Journal for the Education of the Gifted, 36(1), 84–96.
UNESCO Institute for Lifelong Learning. (2019). Leave No One Behind: Participation, Equity and Inclusion.
Wolhuter, C. C. & Niemczyk, E. K. (2023). Reframing the Concept of Globalization and Human Capital in Contemporary Education. International Journal of Educational Research, 118:102157.
Wyatt-Smith, C., Klenowski, V., & Colbert, P. (2014). Authentic Assessment, Teacher Judgment and Moderation in a Context of High Accountability.
Δικτυογραφία
UNESCO. (2023). Education for all (EFA). Retrieved from https://unevoc.unesco.org/home/TVETipedia+Glossary/show=term/term=Education+for+all
UNESCO. (2023). Financing education. Retrieved from www.unesco.org: https://www.unesco.org/en/education-policies/financing
www.qs.com. (2019). How Aging Populations are Impacting the Higher Education Sector. Retrieved from https://www.qs.com/aging-populations-impacting-the-he-sector/