Επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία και ΔΕΠ-Υ. Δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης


Δημοσιευμένα: Δεκ 11, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας ΔΕΠ-Υ επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία
Σταματία Κεχαγιά
Περίληψη

Το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει αποτελέσματα από έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και αφορούν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν φοιτητές/τριες με ΔΕΠ-Υ κατά την επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης που εφαρμόστηκαν για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες. Στόχος αυτού του άρθρου είναι η παρουσίαση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι φοιτητές/τριες με ΔΕΠ-Υ κατά την επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία, καθώς και των τρόπων αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας, και πιο συγκεκριμένα μέσω της ανασκόπησης πεδίου. Τα αποτελέσματα που συλλέχθηκαν έδειξαν πως τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι φοιτητές/τριες κατά την επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία αφορούσαν την κατανόηση των διαλέξεων, τα συναισθηματικά προβλήματα και τη διαχείριση του χρόνου. Οι τρόποι αντιμετώπισης που χρησιμοποιήθηκαν για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα αυτά ήταν πολλοί, και προτείνονταν από τους εκπαιδευτικούς και από τους ίδιους τους φοιτητές/ τις φοιτήτριες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γιαβρίμης, Π., & Φερεντίνου, Ο. (2022). Επείγουσα Απομακρυσμένη Εκπαίδευση στην Εποχή της Καραντίνας. Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. EducationSciences, 2022(1), 53-68.
Δαγγούλη, Ε., & Μωραΐτη, Π. (2017). Η γνώση των δασκάλων για την ΔΕΠ-Υ.
Κωνσταντίνου, Α. (2020). ΔΕΠ-Υ: Αίτια και συμπτώματα. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 8, 620-630.
Σοφός, Α. Λ., Κώστας, Α., Παράσχου, Β., Σπανός, Δ., Γιασιράνης, Σ., Τζόρτζογλου, Φ., & Βρατσάλη, Ν. (2023). Σχεδιασμοί εκπαιδευτικού υλικού & τεχνολογίες για την ψηφιακή εκπαίδευση.
Σοφός, Α. Λ. (2021). Εκπαίδευση υπό έκτακτες συνθήκες ή εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση; Προβληματισμοί και ζητήματα που προκύπτουν για τον εκπαιδευτικό και προοπτικές για το μέλλον. 1ο Διεθνές Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Συνέδριο Από τον 20ο στον 21ο αιώνα μέσα σε 15 ημέρες, 38-50. https://doi.org/10.12681/online-edu.3209
Σταμπολτζή, Α. Λ., Γιαννούλας, Ά., & Καλαματιανός, Α. (2020). Η εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης φοιτητών με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρία στην περίοδο του COVID-19: Μια πιλοτική έρευνα. ΈρευναστηνΕκπαίδευση, 9(1), 140-157.
American Psychiatric Association. (2003). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders DSM 4 TR (Text Revision). American Psychiatric Association.
American Psychiatric Association. (2013). Division of Research. Highlights of Changes from DSM-IV to DSM-5: Somatic Symptom and Related Disorders. FOCUS, 11(4), 525-527.
Anastopoulos, A. D., DuPaul, G. J., Weyandt, L. L., Morrissey-Kane, E., Sommer, J. L., Rhoads, L. H., ... & Gudmundsdottir, B. G. (2018). Rates and patterns of comorbidity among first-year college students with ADHD. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 47(2), 236-247.
Barkley, R. A., & Murphy, K. R. (2006). Attention-deficit hyperactivity disorder: A clinical workbook. The Guilford Press.
Biederman, J., Petty, C. R., Evans, M., Small, J., & Faraone, S. V. (2010). How persistent is ADHD? A controlled 10-year follow-up study of boys with ADHD. Psychiatry research, 177(3), 299-304.
Dahlstrom, E., Brooks, D. C., & Bichsel, J. (2014). The current ecosystem of learning management systems in higher education: Student, faculty, and IT perspectives.
DuPaul, G. J., Weyandt, L. L., &Janusis, G. M. (2011). ADHD in the classroom: Effective intervention strategies. Theory into practice, 50(1), 35-42.
Eisenberg, D., Hunt, J., & Speer, N. (2013). Mental health in American colleges and universities: Variation across student subgroups and across campuses. The Journal of nervous and mental disease, 201(1), 60-67.
Friel, C. L. (2022). Experiences of students with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) in online learning environments: a multi-case study (Doctoral dissertation, University of Missouri--Columbia).
Hodges, C. B., Moore, S., Lockee, B. B., Trust, T., & Bond, M. A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning.
Jimoyiannis, A., Koukis, N., &Tsiotakis, P. (2021). Shifting to emergency remote teaching due to the COVID-19 pandemic: An investigation of Greek teachers’ beliefs and experiences. In Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education: Second International Conference, TECH-EDU 2020, Vila Real, Portugal, December 2–4, 2020, Proceedings 2 (pp. 320-329). Springer International Publishing.
Kim, J., & Hull, K. (2012). The effect of computer-based cognitive retraining on attention and memory for school-age children. Journal of Applied Psychology, 98(5), 1-13.
Laslo-Roth, R., Bareket-Bojmel, L., & Margalit, M. (2020). Loneliness experience during distance learning among college students with ADHD: the mediating role of perceived support and hope. European Journal of Special Needs Education, 37(2), 220-234. https://doi.org/10.1080/08856257.2020.1862339
Meyers, C. A., & Bagnall, R. G. (2015). A case study of an adult learner with ASD and ADHD in an undergraduate online learning environment. Australasian Journal of Educational Technology, 31(2).
Moore, E., Green, M., & Gallis, H. (2020). Online learning and ADHD: Challenges and strategies. Journal of Educational Psychology, 112(2), 194-205.
Munn, Z., Peters, M. D., Stern, C., Tufanaru, C., McArthur, A., &Aromataris, E. (2018). Systematic review or scoping review? Guidance for authors when choosing between a systematic or scoping review approach. BMC medical research methodology, 18, 1-7. https://doi.org/10.1186/s12874-018-0611-x
Pappas, I. O., Giannakos, M. N., &Jaccheri, L. (2016, July). Investigating factors influencing students' intention to dropout computer science studies. In Proceedings of the 2016 ACM Conference on innovation and technology in Computer Science education (pp. 198-203).
Parker, D. R., Hoffman, S. F., Sawilowsky, S., & Rolands, L. (2013). Self-control in postsecondary settings: Students’ perceptions of ADHD college coaching. Journal of attention disorders, 17(3), 215-232.
Pino, M., &Mortari, L. (2014). The inclusion of students with dyslexia in higher education: A systematic review using narrative synthesis. Dyslexia, 20(4), 346-369.
Reaser, A., Prevatt, F., Petscher, Y., & Proctor, B. (2007). The learning and study strategies of college students with ADHD. Psychology in the Schools, 44(6), 627-638.
Stenhoff, D. M., Pennington, R. C., & Tapp, M. C. (2020). Distance education support for students with autism spectrum disorder and complex needs during COVID-19 and school closures. Rural Special Education Quarterly, 39(4), 211-219. https://doi.org/10.1177/8756870520959658
White, E. R., & Sharma, R. (2019). ADHD and Online Learning: Student Experiences and Interventions.
Zhang, J., Shuai, L., Yu, H., Wang, Z., Qiu, M., Lu, L., ... & Chen, R. (2020). Acute stress, behavioural symptoms and mood states among school-age children with attention-deficit/hyperactive disorder during the COVID-19 outbreak. Asianjournalofpsychiatry, 51, 102077. https://doi.org/10.1016/j.ajp.2020.102077