| More

Συναισθηματική νοημοσύνη εκπαιδευτικών: ο ρόλος της στο συναίσθημα και στην κινητοποίηση στην εργασία τους

Views: 1040 Downloads: 652
Αικατερίνη Βάσιου
Αικατερίνη Βάσιου

Περίληψη


Στις έρευνες των επιστημόνων που μελετούν την εργασία των εκπαιδευτικών δεν έχουν συμπεριληφθεί οι συναισθηματικές τους ικανότητες (Brackett, et al., 2008), παρόλο που φαίνεται ότι αυτές έχουν σημαντική επίδραση στο συναίσθημα και στα κίνητρά τους. Στόχος των δύο ερευνών ήταν να διερευνηθούν οι συσχετίσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών με το συναίσθημα και την κινητοποίηση στην εργασία τους. Και στις δύο έρευνες οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την κλίμακα συναισθηματικής νοημοσύνης Wong Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS· Wong & Law, 2002). Στην πρώτη έρευνα, οι 199 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν επιπλέον τις κλίμακες: Overall Job Satisfaction (Brayfield & Rothe, 1951), Maslach Burnout Inventory (Maslach & Jackson, 1986), State Anxiety Inventory (Spielberger, 1980) και Job Affect Scale (JAS· Brief, Burke, George, Robinson, & Webster, 1988). Στη δεύτερη έρευνα, οι 98 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν επιπλέον τις κλίμακες: Ohio State teacher efficacy scale (OSTES· Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001) και Teachers’ Achievement Goals in Work Questionnaire (Papaioannou, 2001). Τα αποτελέσματα από τις δύο έρευνες έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης ήταν περισσότερο προσανατολισμένοι στο έργο, δήλωναν υψηλότερα ποσοστά αυτοαποτελεσματικότητας, βίωναν μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση, περισσότερο θετικό συναίσθημα, λιγότερη επαγγελματική εξουθένωση και λιγότερο αρνητικό συναίσθημα και άγχος στην εργασία τους. Με την παρουσίαση των δύο ερευνών επιχειρείται να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στην εργασία τους.


Λέξεις κλειδιά


συναισθηματική νοημοσύνη; συναίσθημα στην εργασία;επαγγελματική ικανοποίηση;επαγγελματική εξουθένωση;επαγγελματικό άγχος;στόχοι επίτευξης;αντίληψη αυτοαποτελεσματικότητας

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.