| More

Η προώθηση του Διαπολιτισμικού Διαλόγου στην εικοσαετή ατζέντα της UNESCO για την Ανώτατη Εκπαίδευση (1998-2017) :Από τη θεωρία στην πράξη;

Views: 467 Downloads: 271
Χαρίκλεια Πίτσου (http://orcid.org/0000-0002-0369-316X), Νίκη Αστεριώτη
Χαρίκλεια Πίτσου, Νίκη Αστεριώτη

Περίληψη


Τις τελευταίες δεκαετίες του 21ου αιώνα στην κοινωνία της παγκοσμιοποίησης και της πολιτισμικής πολυμορφίας διεθνείς και περιφερειακοί οργανισμοί έχουν θέσει στην ατζέντα τους την προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου. Ειδικά, ο διαπολιτισμικός διάλογος κατέχει υψηλή θέση στην ατζέντα της UNESCO, ένας διεθνής οργανισμός που ασχολείται διαρκώς και επισταμένα με θέματα εκπαίδευσης. Στην παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζεται με ποιες συνθήκες προωθείται ο «διαπολιτισμικός διάλογος» στο περιεχόμενο των τελικών εκθέσεων των παγκόσμιων διασκέψεων (1998; 2009) και της σύσκεψης (2003) του οργανισμού για την ανώτατη εκπαίδευση. Το θέμα προς συζήτηση που προκύπτει είναι με ποιες συγκεκριμένες πρακτικές η ανώτατη εκπαίδευση θα προωθήσει την ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου στις δομές της. Τα ερευνητικά αποτελέσματα που προέκυψαν μέσω της ανάλυσης περιεχομένου έδειξαν ότι ο διαπολιτισμικός διάλογος μπορεί να προωθηθεί στην ανώτατη εκπαίδευση μέσω της διεθνοποίησής της, με διαπανεπιστημιακά δίκτυα και τη δημιουργία μιας δημοκρατικής κουλτούρας

Λέξεις κλειδιά


UNESCO; διαπολιτισμικός διάλογος; ανώτατη εκπαίδευση; ανάλυση περιεχομένου.

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Bergan, S. (2011). Notbybreadalone. Council of Europe Higher Education Series No.16, Strasbourg: Council of Europe Publishing.

EHEA (2017). UNESCO World Conference on Higher Education 2009. Retrieved March 2017, from:http://www.ehea.info/cid103792/Unesco-worldconference-on-higher-education-2009.html.

Ganesh, S., & Holmes, P. (2011). Positioning Intercultural Dialogue - Theories, Pragmatics, and an Agenda.Journal of International and Intercultural Communication, Vol.4 (No2), 81-86. Retrieved March 2017, from: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17513057.2011.557482?src=recsys.

Holm, G., & Zilliacus, H. (2009). Multicultural education and intercultural education: Is there a difference? In Talib, Μ., Loima, J., Paavola, H. & Patrikainen, S. (Eds.), Dialogues on Diversity and Global Education, (pp. 11-28). Berlin: PeterLang.

Krippendorff, K. (2004). Reliability in Content Analysis. Some Common Misconceptions and Recommendations. Human Communication Research. 30(3), 411-443.

Mundy, K., & Madden, M. (2009). UNESCO and higher education: Opportunity or impasse? In: Bassett, R. & Maldonado, A. (Eds.), International organizations and higher education policy: Thinking globally, acting locally? (pp. 46-63). New York: Routledge.

Shajahan, R. A. (2012). The roles of International Organizations (IOs) in globalizing higher education policy. In: Smart, J. & Paulsen, M. (Eds.), Higher education: Handbook of theory and research, Vol. 27, (pp. 369-407). Dadrecht: Springer.

UNESCO (2004). Higher education in a globalized society. Paris: UNESCO.

UNESCO (2005). Convention on the protection and Promotion of the diversity of cultural expressions. Retrieved March 2017,

from:http://portal.Unesco.org/en/ev.phpURL_ID=31038&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html.

UNESCO (2007). Guidelines on Intercultural Education. Paris: UNESCO.

UNESCO (2009a). World Conference on Higher Education 2009, Final Report. Paris: UNESCO.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Χαρίκλεια Πίτσου, Νίκη Αστεριώτη

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.