Το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών στην εποχή της οικονομικής κρίσης
Views: 7212
Downloads: 15965
Περίληψη
Σε έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 93 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
κατά το σχολικό έτος 2013-2014 διερευνήθηκαν τα επίπεδα και οι πηγές του
επαγγελματικού άγχους, της επαγγελματικής εξουθένωσης και της οικονομικής
δυσκολίας και αναζητήθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των παραπάνω μεταβλητών σε
ζεύγη αλλά και στο σύνολό τους, με τη χρήση πρότυπου μοντέλου δομικών
εξισώσεων. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο Πηγών
Επαγγελματικής Έντασης, η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης των
Εκπαιδευτικών της Maslach και η Κλίμακα Μέτρησης Αίσθησης της Οικονομικής
Δυσκολίας του Barrera. Η έρευνα έδειξε μεταξύ άλλων ότι τα οικονομικά
προβλήματα συμβάλλουν στο επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών, ειδικότερα
στους νεότερους από αυτούς και στις γυναίκες.
κατά το σχολικό έτος 2013-2014 διερευνήθηκαν τα επίπεδα και οι πηγές του
επαγγελματικού άγχους, της επαγγελματικής εξουθένωσης και της οικονομικής
δυσκολίας και αναζητήθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των παραπάνω μεταβλητών σε
ζεύγη αλλά και στο σύνολό τους, με τη χρήση πρότυπου μοντέλου δομικών
εξισώσεων. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο Πηγών
Επαγγελματικής Έντασης, η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης των
Εκπαιδευτικών της Maslach και η Κλίμακα Μέτρησης Αίσθησης της Οικονομικής
Δυσκολίας του Barrera. Η έρευνα έδειξε μεταξύ άλλων ότι τα οικονομικά
προβλήματα συμβάλλουν στο επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών, ειδικότερα
στους νεότερους από αυτούς και στις γυναίκες.
Λέξεις κλειδιά
επαγγελματικό άγχος εκπαιδευτικών; επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών; Ερωτηματολόγιο Πηγών Επαγγελματικής Έντασης; Κλίμακα Maslach; Κλίμακα Barrera; πρότυπο μοντέλο δομικών εξισώσεων
Πλήρες Κείμενο:
PDFΕισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.
Copyright (c) 2014 Δήμητρα Στάγια, Γιώργος Ιορδανίδης

Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.