Η εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα κατά την Ιταλοκρατία, οι Βασιλικές Τεχνικές Σχολές Λέρου & τα φαντάσματα στη λίμνη (lago)
Περίληψη
Η εργασία αυτή πραγματεύεται την εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα κατά την περίοδο της Ιταλοκρατίας και τις επιπτώσεις της στην κοινωνία. Μέσα από μια ιστορική αναδρομή, εξετάζεται η πολιτική των Ιταλών κατακτητών όσον αφορά την κατασκευή σχολικών υποδομών και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων που στόχευαν στην ηθική και επαγγελματική διαπαιδαγώγηση των νέων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις Βασιλικές Τεχνικές Σχολές της Λέρου, οι οποίες είχαν στόχο την επαγγελματική κατάρτιση και την ηθική αναμόρφωση των μαθητών μέσα από μια αυστηρή πειθαρχία και καθημερινές δραστηριότητες. Η μελέτη αναλύει, επίσης, την κοινωνική και οικονομική διάσταση της εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας πώς οι Τεχνικές Σχολές συνέβαλαν στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας. Επιπλέον, η εργασία εξετάζει τις συνέπειες της πολιτικής αμνησίας και της διατήρησης των ιδεολογικών στερεοτύπων στην ιστορική μνήμη των κατοίκων, καθώς και τις πολυφωνικές μαρτυρίες που αναδεικνύουν τις αντιφάσεις και τις αντιθέσεις της περιόδου αυτής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μεταξούδης Ε. Θ. (2024). Η εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα κατά την Ιταλοκρατία, οι Βασιλικές Τεχνικές Σχολές Λέρου & τα φαντάσματα στη λίμνη (lago). Κείμενα Παιδείας, (8), 3–17. https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.38133
- Τεύχος
- Αρ. 8 (2024)
- Ενότητα
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).