Greek
Abstract
The aim of the research was to study the position and role of physical education in the educational system during the dictatorship (1967-1974). We investigated if and whether affected in Physical Education (Gym) the dictatorship, changes and additions were attempted in the school programme, the role demanded by the teachers, the way they tried to shape and discipline the behavior of the students’. They were studied the main changes that occurred with the amendment of the Law 4379/64 and the educational reform of 1964, which were replaced with F.L. (Forced Law) 59/1967 (abrogation of the Pedagogical Institute, etc.) and the F.L. 129/1967 (organization - administration of General Education, restore the ancient Greek, purist etc.). By F.L. 375/68 was an attempt surveillance training with the establishment of the Supreme Education Council, supported by the Higher Regional Councils (educational regions). With LD (legislative Decree) 793/1971 established the "National Education Council" with purpose to study and formulate proposals for the educational policy of the country. The analysis and processing of the sources revealed that the regime tried in every way and means to control the school, as a production of knowledge and turn it into propaganda machine approach families and the wider community of students. Emphasis was placed on the diversity of gymnastics in the school with strong elements of discipline, partial militarization of the three students and cultivation of team spirit related to sports
Article Details
- How to Cite
-
Γιαννακόπουλος Α. (2022). Greek. Texts in Education, (4). https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.30350
- Issue
- No. 4 (2022)
- Section
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).