Η εκπαιδευτική δραστηριότητα στο Νομό Πιερίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο: Το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Μοσχοποτάμου κατά την περίοδο 1951-1968
Abstract
This paper examines the educational activity in the Prefecture of Pieria after the Second World War, focusing on the example of the Primary School of Moschopotamos during the period 1951-1968. It aims to highlight the challenges and developments that marked education in a post-war society that was trying to recover from the consequences of the Occupation and the Civil War. The main research question posed is how the educational reality in this particular school was shaped by the conditions of the time, educational policies and local social dynamics. Through the analysis of archival material and educational documents kept in the General State Archives of the Prefecture of Pieria and in the Primary Education, the study seeks to shed light on the school's operation, the number of students, the organic change of the school and the evolution of the number of teachers as well as the social attendance of students. Reference will also be made to both the history of the village and its population evolution from the incorporation in 1912 to the beginning of the 21st century. Conclusions will follow.
Article Details
- How to Cite
-
Καλλέργης Σ. Ι. (2025). Η εκπαιδευτική δραστηριότητα στο Νομό Πιερίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο: Το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Μοσχοποτάμου κατά την περίοδο 1951-1968. Texts in Education, (10), 27–37. https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.40538
- Issue
- No. 10 (2025)
- Section
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).