« Οι σχολικές εκδηλώσεις στο Δευτεροβάθμιο Σχολείο ως μέσο ιδεολογικής χειραγώγησης κατά τη δικτατορία(1967-1974) Το παράδειγμα του Γυμνασίου Φερών»
Resumen
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στο ερώτημα, εάν η δικτατορία του 1967 προώθησε την ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών στο Δευτεροβάθμιο Σχολείο, μέσω των σχολικών εκδηλώσεων, κατά την περίοδο 1967-1974. Μετά τη διερεύνηση του ιστορικού πλαισίου της περιόδου, η έρευνα εστίασε στην προέλευση και το περιεχόμενο της ιδεολογίας του καθεστώτος και στην εκπαιδευτική πολιτική που αυτό εφάρμοσε, ενώ μέσα από τη μελέτη πρωτογενούς αρχειακού υλικού, των Πρακτικών Συνεδριάσεων του Συλλόγου Καθηγητών του Εξατάξιου Γυμνασίου Φερών, ανέδειξε τους τρόπους με τους οποίους η διοργάνωση των σχολικών εορτών, των εκδρομών, των γυμναστικών επιδείξεων και των άλλων εκδηλώσεων επιχειρούσε τον ιδεολογικό προσανατολισμό των μαθητών της Μέσης Εκπαίδευσης στα ιδεώδη του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού.
Λέξεις Κλειδιά: Δικτατορία 21ης Απριλίου, Αναγκαστικός Νόμος, Μεταρρύθμιση 1964, Εθνικοφροσύνη, Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός
Article Details
- Cómo citar
-
ΚΑΡΑΚΥΡΓΙΟΥ Κ. (2021). « Οι σχολικές εκδηλώσεις στο Δευτεροβάθμιο Σχολείο ως μέσο ιδεολογικής χειραγώγησης κατά τη δικτατορία(1967-1974) Το παράδειγμα του Γυμνασίου Φερών». Κείμενα Παιδείας, 1(1). https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.25708
- Número
- Núm. 1 (2021)
- Sección
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).