Η συμβολή της Θράκης κατά την διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης


Ελένη Καλιούνη
https://orcid.org/0000-0001-9468-4762
Résumé

Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τα στοιχεία τα οποία μπορούν να αποτυπώσουν την συμβολή της Θράκης στους Απελευθερωτικούς Αγώνες και την εκπαιδευτική κατάσταση η οποία επικρατούσε την περίοδο 1821. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η εργασία, μελετά δεδομένα τα οποία προκύπτουν μέσα από τις βιβλιογραφικές αναφορές για την περίοδο εκείνη. Ένα σημείο άξιο αναφοράς ήταν ότι παρά τους δυσμενείς παράγοντες που οδηγούσαν στην αποτυχία του επαναστατικού κινήματος στη Θράκη, εν τούτοις και ένοπλες εξεγέρσεις πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες περιοχές της, αλλά και ένοπλες ομάδες Θρακών υπήρχαν και δρούσαν κατά την διάρκεια της μακραίωνης τουρκικής δουλείας. Ένα εξίσου σημαντικό τμήμα αυτού του άρθρου αποτελεί και η αναφορά ότι κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 ήταν αναμενόμενο να ανακοπεί η εκπαιδευτική ανάπτυξη, όχι όμως εντελώς. Στην επαναστατημένη Ελλάδα, εξαιτίας των σκληρών διωγμών που επικρατούσαν, ήταν συχνό φαινόμενο άλλα σχολεία να κλείνουν, ενώ σε άλλα να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών και δασκάλων.

Article Details
  • Rubrique
  • Articles
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Biographie de l'auteur
Ελένη Καλιούνη, ΠΤΔΕ/ΔΠΘ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΠΤΔΕ/ΔΠΘ
Références
Βακαλόπουλος, Κ. (1999). Νεοελληνική ιστορία (1204-1940). Θεσσαλονίκη: Αδερφών Κυριακίδη.
Clogg, R. (1999). Σύντομη ιστορία της νεώτερης Ελλάδας. Αθήνα: Καρδαμίτσα.
Ευθυμιάδης, Α. (2001). Η συμβολή της Θράκης στους απελευθερωτικούς αγώνες του Έθνους: (Από το 1361 έως το 1920). Αλεξανδρούπολη: Papier Land.
Ευθυμιάδης, Α. (2005). Η συμβολή της Θράκης εις τους απελευθερωτικούς αγώνας του Έθνους: (Από του 1361 μέχρι του 1920). Αλεξανδρούπολη: Papier Land.
Καραφύλλης, Α. (2013). Νεοελληνική εκπαίδευση: Δύο αιώνες μεταρρυθμιστικών προσπαθειών. Αθήνα: Κριτική.
Κάτσικας, Χ., & Θεριανός, Κ. (2004). Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης. Από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μέχρι το 2004. Αθήνα: Σαββάλας.
Κυπριανός, Π. (2004). Συγκριτική ιστορία της Ελληνικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Βιβλιόραμα.
Μανάκα, Δ. (1959). Εκπαιδευτική κατάσταση Διδυμοτείχου και περιχώρων επί Τουρκοκρατίας. Περίοδος δεύτερη 1821-1878. Θρακικά, 31(χ), 12-25.
Μπουζάκης, Σ. (1996). Νεοελληνική Εκπαίδευση (1821-1985). Αθήνα: Gutenberg.
Μπουζάκης, Σ. (2006). Νεοελληνική Εκπαίδευση (1821-1998). Αθήνα: Gutenberg.
Παγκάκη, Γ. (1993). Νεοελληνική Εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Σάκκουλα.
Παπαρρηγόπουλου, Κ. (2009). Ιστορία του Ελληνικού Έθνους. Αθήνα: National Geographic Sociaty.
Προβατάς, Α. (1980). Πολιτική ιστορία της Ελλάδος 1821-1980. Νομοθετικά και εκτελεστικά σώματα. Αθήνα: Ιδιωτική έκδοση.
Σβορώνος, Ν. (1999). Επισκόπηση της νεοελληνικής ιστορίας. Αθήνα: Θεμέλιο.
Ταμβακίδου, Α. (1931). Συμβολή της Θράκης εις την επανάστασιν του 1821. Θρακικά, 3(χ), 41-48.
Τζάνη, Μ., & Παμούκτσογλου, Τ. (1998). Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. «Ταυτόν και αλλοτριομορφοδίαιτον». Αθήνα: Ιδιωτική έκδοση.
Χατζηστεφανίδης, Θ. (2005). Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης (1821-1986). Αθήνα: Παπαδήμα.