Απόψεις και αντιλήψεις των μαθητών/τριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πυρηνική ενέργεια και τη ραδιενέργεια
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις και οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών του Γυμνασίου και της Α Λυκείου σχετικά με την Πυρηνική Ενέργεια και τη Ραδιενέργεια. Συγκεκριμένα, μελετά τον βαθμό ενημέρωσης των μαθητών/τριών σε σχέση με τα θέματα αυτά, καθώς και τα αποτελέσματα, θετικά ή αρνητικά, που συνεπάγεται η χρήση και η επαφή τους. Επίσης, εξετάζεται κατά πόσο διαφοροποιούνται τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας σε σχέση με αντίστοιχες προηγούμενες μελέτες.
Θεωρήθηκε σημαντικό να διεξαχθεί η παρούσα έρευνα, καθώς παρατηρήθηκε αντίστοιχο κενό στη διδακτέα ύλη του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 100 μαθητές και μαθήτριες σχολείων που ανήκουν στον περιοχή των Δήμων Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου του Νομού Έβρου και Προσοτσάνης και Δράμας του Νομού Δράμας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν αρκετές παρανοήσεις από πλευράς των μαθητών/τριών, όσον αφορά το διαπραγματευόμενο από την εργασία θέμα καθώς και έλλειμμα γνώσης, τα οποία μπορούν να ληφθούν υπόψη από τους εκπαιδευτικούς ώστε να προσαρμόσουν αναλόγως στη διδασκαλία τους.
Διδακτική παρέμβαση κρίνεται απαραίτητη στο βαθμό που θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες να αποκτήσουν γνώσεις, οι οποίες θα τους καταστήσουν ικανούς να παίρνουν σωστές αποφάσεις τόσο για τους ίδιους όσο και για την κοινωνία αλλά και το περιβάλλον γενικότερα.
Λέξεις κλειδιά: αντιλήψεις μαθητών, ραδιενέργεια, πυρηνική ενέργεια, ραδόνιοArticle Details
- Come citare
-
Καλαμαρά Χ. Α. (2021). Απόψεις και αντιλήψεις των μαθητών/τριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πυρηνική ενέργεια και τη ραδιενέργεια. Κείμενα Παιδείας, 1(1). https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.25311
- Fascicolo
- N. 1 (2021)
- Sezione
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).