Η Παιδαγωγική Φρενέ ως όχημα βελτίωσης του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης


ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΓΚΑ
Abstract

Το άρθρο εξετάζει την παιδαγωγική του Σελεστέν Φρενέ ως μια καινοτόμο προσέγγιση που βελτιώνει το παιδαγωγικό κλίμα, ενισχύοντας τη συνεργασία, τη δημοκρατία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Μέσα από τεχνικές όπως το ελεύθερο κείμενο, το τυπογραφείο, το κουτί παραπόνων και τα συμβούλια τάξης, προάγεται η ελεύθερη έκφραση, η κριτική σκέψη και η συλλογική λήψη αποφάσεων. Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως διευκολυντής της μάθησης, δημιουργώντας ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, όπου οι μαθητές συμμετέχουν ισότιμα και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Παράλληλα, η έρευνα στη μαθησιακή διαδικασία ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την ενσωμάτωση όλων των μαθητών. Συμπερασματικά, η παιδαγωγική Φρενέ αποτελεί μια αποτελεσματική εναλλακτική για ένα συμπεριληπτικό, συνεργατικό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.

Article Details
  • Sezione
  • Articles
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.