«Δημιουργικές αν-ορθογραφίες» ή Ορθογραφικό λάθος και Δημιουργική Γραφή Μια διδακτική παρέμβαση στο πλαίσιο διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής Γλώσσας


Δημοσιευμένα: дек. 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ορθογραφικό λάθος δημιουργική γραφή λογοπαίγνιο χαϊκού
Παρασκευή Ακριτίδου
https://orcid.org/0000-0002-7722-5641
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία προτείνεται ένας δημιουργικός τρόπος αντιμετώπισης του ορθογραφικού λάθους στο πλαίσιο διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η αυξανόμενη τάση για ορθογραφικά λάθη στη νεοελληνική γλώσσα επιβεβαιώνεται από την πληθώρα πρόσφατων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών αναρτημένων στο διαδίκτυο. Η πρότασή μας συνίσταται σε μια δυναμική επεξεργασία του ορθογραφικού λάθους στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Αυτή μπορεί να γίνει με σεβασμό προς το μαθητικό κοινό και με παιγνιώδη τρόπο, ώστε και να μην «φέρουν βαρέως» την οποία διόρθωση και να είναι εκ των υστέρων σε θέση να ανακαλούν τη σωστή ορθογραφία της εκάστοτε λέξης. Μέσον για αυτό μπορεί να σταθεί η Δημιουργική Γραφή. Προτείνεται δηλαδή τα ορθογραφικά λάθη να αποτελέσουν πυρήνες λογοτεχνικών λογοπαιγνίων. Με την αλλαγή επικοινωνιακού πλαισίου εμφάνισής του το λάθος περιστασιακά «νομιμοποιείται» και οι μαθητές/-τριες δεν νιώθουν να απειλούνται από τη γλωσσική τους «ανεπάρκεια». Ως κατάλληλη προς τούτο μπορεί να αναδειχθεί η ποιητική φόρμα του χαϊκού (: «χιουμοριστικός στίχος»).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Παρασκευή Ακριτίδου, 4ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας

Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας, Πτυχίο Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας, Μεταπτυχιακό Γλωσσολογία, Μεταπτυχιακό Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία, εν ενεργεία εκπαιδευτικός-φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση στο νομό Μεσσηνίας