«Δημιουργικές αν-ορθογραφίες» ή Ορθογραφικό λάθος και Δημιουργική Γραφή Μια διδακτική παρέμβαση στο πλαίσιο διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Abstract
Στην παρούσα εργασία προτείνεται ένας δημιουργικός τρόπος αντιμετώπισης του ορθογραφικού λάθους στο πλαίσιο διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η αυξανόμενη τάση για ορθογραφικά λάθη στη νεοελληνική γλώσσα επιβεβαιώνεται από την πληθώρα πρόσφατων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών αναρτημένων στο διαδίκτυο. Η πρότασή μας συνίσταται σε μια δυναμική επεξεργασία του ορθογραφικού λάθους στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Αυτή μπορεί να γίνει με σεβασμό προς το μαθητικό κοινό και με παιγνιώδη τρόπο, ώστε και να μην «φέρουν βαρέως» την οποία διόρθωση και να είναι εκ των υστέρων σε θέση να ανακαλούν τη σωστή ορθογραφία της εκάστοτε λέξης. Μέσον για αυτό μπορεί να σταθεί η Δημιουργική Γραφή. Προτείνεται δηλαδή τα ορθογραφικά λάθη να αποτελέσουν πυρήνες λογοτεχνικών λογοπαιγνίων. Με την αλλαγή επικοινωνιακού πλαισίου εμφάνισής του το λάθος περιστασιακά «νομιμοποιείται» και οι μαθητές/-τριες δεν νιώθουν να απειλούνται από τη γλωσσική τους «ανεπάρκεια». Ως κατάλληλη προς τούτο μπορεί να αναδειχθεί η ποιητική φόρμα του χαϊκού (: «χιουμοριστικός στίχος»).
Article Details
- Section
- Άρθρα