ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ


Δημοσιευμένα: Jul 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
συμμετοχή γονέων εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Βασίλειος Κούτρας (Vasilios Koutras)
Λαμπρινή Νάστου (Lamprini Nastou)
Περίληψη
Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, θεωρείται ως ισχυρή μεταβλητή για την προώθηση της κοινωνικο-συναισθηματικής και ακαδημαϊκής ανάπτυξης του παιδιού. Οι ικανότητες και στάσεις των εκπαιδευτικών πάνω στο ζήτημα αυτό, αποτελούν βασικό παράγοντα για την προώθησή της. Κάποια βασικά στοιχεία που οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίζουν ώστε να ενδυναμώσουν τη συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους, είναι η αναγκαιότητα για αναζήτηση πληροφοριών, αναφορικά με τα ταλέντα και τις δυνάμεις των οικογενειών, η κατανόηση των ειδικών καταστάσεων των οικογενειών, η γνώση πάνω στην ποικιλία των λεωφόρων συμμετοχής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, η ανάγκη οικοδόμησης εμπιστοσύνης, η γλωσσική και πολιτιστική εκτίμηση, αναγνώριση και ανταπόκριση, η εισαγωγή των γονέων στη διαμόρφωση των προγραμμάτων συμμετοχής καθώς και η συνεχής αξιολόγηση των προγραμμάτων αυτών με στόχο τη διατήρηση και τη βελτίωσή τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Allen, J., Fabregas, V., Hankins, K. H., Hull, G., Labbo, L., Lawson, H. S., ET AL., (2002). PhoLKSlore: Learning from photographs, families and children. Language Arts, 79, 312-322.
Benson, F., & Martin, S. (2003). Organizing successful parent involvement in urban schools. Child Study Journal, 33(3), 187-193.
Bojuwove, O., (2009). Home-school Partnership – A study of Opinions of Selected Parents and Teachers in Kwazulu Natal Province, South Africa. Research Papers in Education, 24(4), 461-475.
Christenson, S.L. & Sheridan, S.M. (2001). Schools and families: Creating essential connections for learning. New York: Guilford Press.
Clark, C. (2007). Why it is important to involve parents in their children’s literacy development. National Literacy Trust, 1-3.
Comer, J.P. (2000). Schools that develop children. The American Prospect, 12(7), 3-12.
Darch, C., Miao, Y. & Shippen, P., (2004). A model for involving parents of
children with learning and behavioral problems in the schools. Preventing School Failure, 48(3), 24-34.
Davern, (2004). School-to-home notebooks: what parents have to say? Teaching Exceptional Children, 36(5), 22.
De Gaetano, Y.(2007). The role of culture in engaging Latino parent’s involvement in school. Urban Education, 42(2), 145-162.
Dunst, C.L. (2002). Family-centered practices: Birth through high school. The Journal of Special Education, 36(3), 141-149.
Epstein, J.L. (2001). School, family and community partnership: Preparing educators and improving schools. Boulder, CO: Wertview Press.
Epstein, J.L. (2003). No contest: why preservice and in-service education are needed for effective program of school, family and community partnerships. In. Casteli. M. Mendel & B. Ravn (Eds.),
School, family and community partnership in a world of difference and changes (pp.190-208). Poland: University of Gdanks.
Flouri, E., & Buchanan, A. (2004). Early father’s and mother’s involvement and child’s later educational outcomes. British Journal of Educational Psychology, 74(2), 141-153.
Goodwin, A.L.,& King, S.H. (2002). Culturally Responsive Parental Involvement: concrete Understanding and Basic Strategies. (ED 472940). American Association of Colleges for Teacher Education, Washington DC.
Kessler0Sklar, S.L. & Baker, A.L. (2000). School district parent involvement policies and programs. The Elementary School Journal, 101(1), 100-118.
Knopf, H.T. & Swick, K.J. (2007). How parents feel about Their Child’s Teacher/School: Implications for early Childhood Professionals. Early Childhood Education Journal, 34(4), 291-296.
Knopf, H.T. & Swick, K.J. (2008). Using our understanding of families to strengthen family involvement. Early Childhood Educ., 35, 419-427.
Lawrence-Lightfoot, S. (2003). The essential conversation: what parents and teachers can learn from each others? New York: Randon House.
Nieto, S. (2008). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education (5th Ed.) Boston: Pearson/Allyn & Bacon.
Ortiz, R.W., & Ortonez-Jasis, R. (2005). Leyendo juntos creating together: New directions for Latino parent’s early literacy involvement. International Reading Association, 59(2), 110-121.
Patrikakou, E.N, Weissberg, R.P., Redding, S. & Walberg, H.J. (2005). Conclusion-school-family partnerships: Dimensions and recommendations. In E.N. Patrikakou, R.P Weissberg, S. Redding & H.J Walberg (Eds.), School-family partnerships for children’s success (pp. 189-194). Teachers College Press: New York.
Smrekar, C., Cohen-Vogel, L. (2001). The voices of parents: Rethinking the intersection of family and school. Peabody Journal of Education, 76(2), 75-100.
Souto-Manning, M. & Swick, J.K. (2006). Teachers’ beliefs about parent and family involvement: rethinking our family involvement paradigm. Early Childhood Education Journal, 34(2), 187-193.
Swick, K.J. (2004). Empowering parents, families, schools and communities during the early childhood years. Champaign, IL: STIPES.
Williams, D. (1992). Parental involvement teacher education: challenges to teacher education. In Kaplan, L. (Ed.), Education and the family (pp.243-254). Boston, MA: Allyn & Bacon.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)