| More

«ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ» ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩ-ΟΙΚΙΑΚΟ ΧΩΡΟ

Views: 257 Downloads: 125
Ιωσήφ Κωνσταντίνου (Iosif Konstantinou)
Ιωσήφ Κωνσταντίνου (Iosif Konstantinou)

Περίληψη


Τα μέλη κάθε οικογένειας, ανεξαρτήτως ηλικίας, καταναλώνουν τηλεοπτικά προγράμματα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας σε διαφορετικά χωροχρονικά περιβάλλοντα. Η κατανάλωση των προϊόντων αυτών αποτελεί καθημερινή οικιακή πρακτική που, όχι μόνο «δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί από οτιδήποτε άλλο βρίσκεται γύρω από αυτήν» (Ang 1996: 68), αλλά «σχετίζεται με τα συμφραζόμενα του σπιτιού, της γειτονιάς και του έθνους» (Gauntlett και Hill 1999: 10). Σε αυτό το «κοινωνικό γεγονός» της κατανάλωσης (Radway 1984) εμπλέκονται όλα τα μέλη της οικογένειας μέσα από μια ιδιαίτερα περίπλοκη σχέση. Στην περιπλοκότητα αυτή συντελούν τόσο η διαφορετική σύσταση και δομή της οικογένειας, όσο και τα σύνθετα χωροχρονικά πλαίσια στα οποία επιτελείται η κατανάλωση των προϊόντων επικοινωνίας. Έχοντας ως βάση τις θεωρίες των σπουδών επικοινωνίας, αλλά και προσεγγίσεις της ανθρωπολογίας των μέσων, η παρούσα ανακοίνωση βασίζεται σε μια εθνογραφία κοινού για την παιδική ηλικία και τη χρήση των μέσων επικοινωνίας και εστιάζει τόσο στις σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνονται στον οικιακό χώρο, όσο και στις κοινωνικές και φιλικές επαφές των αλβανών μαθητών και μαθητριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με τους συμμαθητές τους, έλληνες και αλβανούς.

Λέξεις κλειδιά


κατανάλωση; οικιακή τελετουργία; ανθρωπολογία των μέσων; επιτόπια έρευνα; σχέσεις εξουσίας; εγγύτητα; αποφυγή

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Ang, Ien 1996. Living Room Wars: Rethinking Media Audiences for a Post-modern World. London: Routledge.

Buckingham, David 1996. Moving Images: Understanding Children’s Emotional responses to Television. Manchester: Manchester University Press.

Gauntlett, David και Hill, Annette (1999). TV Living: Television, Culture and Everyday Life. London: Routledge.

Georgiou, Μyria (2001). Crossing the Boundaries of the Ethnic Home: Media Consumption and Ethnic Identity Construction in the Public Space. The Case of the Cypriot Community Centre in North London. International Communication Gazette, 63 (4) 311-329. London: Sage.

Gillespie, Marie (1995). Television, Ethnicity and Cultural Change. London: Routledge

Karim, H. Karim (επιμ.) 2003. The Media of Diaspora. London: Routledge.

Livingstone, Sonia και Moira Bovill 1999. Young People, New Media. London: LSE Report.

Livingstone, Sonia και Moira Bovill 2001. Children and Their Changing Media Environment: A European Comparative Study. London: Lawrence Erlbaum Associates.

Lull, James 1980. The Social Uses of Television. Human Communication Research 6(3): 197-209.

Lull, James (1988) (eds). World Families Watch Television. London: Sage.

Lull, James (1990). Inside Family Viewing: Ethnographic Research on Television’s Audiences. London: Routledge.

Moores, Shaun 1993. Interpreting Audience: the Ethnography of Media Consumption. London: Sage.

Moores, Shaun 2000. Media and Everyday Life in Modern Society. Edinburgh University Press.

Morley, David (1986). Family Television: Cultural Power and Domestic Television. London: Comedia.

Morley, David (1992). Television, Audiences and Cultural Studies. London: Routledge.

Pasquier, D. (2001). Media at Home: Domestic Interactions and Regulation. Στο Sonia Livingstone και Moira Bovill (επιμ.). Children and Their Changing Media Environment, A European Comparative Study. London: Lawrence Erlbaum Associates.

Sreberny, A. (2000). Media and Diasporic Consciousness: An Exploration among Iranians in London. Στο Simon Cottle (επιμ.). Ethnic Minorities and the Media: Changing Cultural Boundaries. Open University Press.

Tsagarousianou, Rosa (2004). Rethinking the Concept of Diaspora: Mobility, Connectivity and Communication in a Globalised World. Westminster Papers in Communication and Culture 1(1): 52-65.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.