open, digital, online, education, distance education

"Rocks - Categories of Rocks - Petrological Cycle". A digital scenario for the teaching of the course "Geology and Natural Resources Management"


Published: Nov 26, 2018
Keywords:
digital scenario interactive tools rocks rocks categories petrological cycle
Χρυσάνθη Τζιωρτζιώτη
https://orcid.org/0000-0001-9652-6063
Abstract

This paper presents a teaching proposal with the title "Rocks - Categories of Rocks - Petrological Cycle", for the course "Geology and Natural Resources Management". An extended learning environment has been used, incorporating digital media, laboratory activities such as macroscopic and microscopic observation of rocks and classroom teaching. This intervention was designed and implemented on the digital educational platform "Aesop", utilizing a variety of interactive educational tools in order to achieve a higher degree of interactivity between student and educational material as well as effectiveness in learning outcomes.

Article Details
  • Section
  • Section 1
Downloads
Download data is not yet available.
References
Βούτσινος, Γ.Α., Κοσμάς, Κ., Καλκάνης, Γ., & Σούτσας, Κ. «Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων», Αθήνα: ΕΑΙΤΥ.
Γεωργίου, Π., & Παπαδάτου, Φ. (2007). Ψηφιακό Ελληνικό περιεχόμενο και ανοικτή πρόσβαση. Πρακτικά 16ου Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Π/μιο Πειραιώς, 1-3 Οκτ. 2007, 224-241.
ΙΕΠ (2015). Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τεύχος μελέτης προδιαγραφών και μεθοδολογίας ανάπτυξης ψηφιακών σεναρίων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Καρναβάς, Β. (2015). Παραδοτέο Δράσης 2.1 Τεύχος μελέτης εξειδίκευσης μεθοδολογίας, ανάπτυξης προδιαγραφών και μεθοδολογίας επιλογής των σεναρίων των εκπαιδευτικών για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ανά γνωστικό αντικείμενο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο γνωστικό αντικείμενο «Γεωγραφία-Γεωλογία και διαχείριση Φυσικών Πόρων».
Κορακάκης, Γ. (2009). Αποτελεσματικότητα των παραμέτρων του σύγχρονου εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδακτική της Χημείας, Διδακτορική Διατριβή., 390-401, Σχολή Χημικών Μηχανικών, ΕΜΠ.
Μεγάλου, E., & Κακλαμάνης, Χ. (2015). Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία, Αποθετήρια Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο» και Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me. Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 26-28 Ιουνίου 2015.
Μπούρας, Χ., Παρασκευάς, Μ., Ρενιέρη, Ν., Σταματίου, Γ., & Τσακνάκης, Χ. (2005). Θα μας κρίνει τελικά όλους το μέλλον… Οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη σχολική πραγματικότητα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2003). Γενικές Προδιαγραφές και Κριτήρια Αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού, Τόμος Γ’, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Georgia Department of Education (2007). Georgia performance standards: Science frameworks grade 6. www.georgiastandards.org. http://www.nap.edu/catalog/4962.html Τελευταία ανάκτηση 31 Αυγούστου 2018.
Happs, J. C. (1982). Some aspects of student understanding of rocks and minerals Science Education Research Unit Working Paper 204. University of Waikato, Hamilton, New Zealand (ERIC ED236034).
Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation programme. Teacher development, 11(2), 149-173.
Kusnick, J. (2002). Growing pebbles and conceptual prisms - understanding the source of student misconceptions about rock formation. Journal of Geoscience Education, 50(1), 31-39.
Roy, N., & Jain, Y. (2014). Education through ICT Technology: Need of an hour. Asian Journal of Management, 5(2), 246-249.
Most read articles by the same author(s)