open, digital, online, education, distance education

«Πετρώματα - Κατηγορίες πετρωμάτων - Πετρολογικός κύκλος». Ένα ψηφιακό σενάριο για τη διδασκαλία του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων»


Χρυσάνθη Τζιωρτζιώτη
https://orcid.org/0000-0001-9652-6063
Resumen

Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση με τίτλο «Πετρώματα - Κατηγορίες πετρωμάτων - Πετρολογικός κύκλος», για τη διδασκαλία του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» στην Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Αξιοποιήθηκε ένα διευρυμένο μαθησιακό περιβάλλον το οποίο ενσωματώνει χρήση των ψηφιακών μέσων, εργαστηριακές δραστηριότητες όπως την μακροσκοπική και μικροσκοπική παρατήρηση πετρωμάτων και τη διδασκαλία στην τάξη. Η παρέμβαση αυτή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στην ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα «Αίσωπος», αξιοποιώντας ποικίλο αριθμό διαδραστικών εκπαιδευτικών εργαλείων προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερος βαθμός διαδραστικότητας μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και αποτελεσματικότητας ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Article Details
  • Sección
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Citas
Βούτσινος, Γ.Α., Κοσμάς, Κ., Καλκάνης, Γ., & Σούτσας, Κ. «Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων», Αθήνα: ΕΑΙΤΥ.
Γεωργίου, Π., & Παπαδάτου, Φ. (2007). Ψηφιακό Ελληνικό περιεχόμενο και ανοικτή πρόσβαση. Πρακτικά 16ου Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Π/μιο Πειραιώς, 1-3 Οκτ. 2007, 224-241.
ΙΕΠ (2015). Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τεύχος μελέτης προδιαγραφών και μεθοδολογίας ανάπτυξης ψηφιακών σεναρίων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Καρναβάς, Β. (2015). Παραδοτέο Δράσης 2.1 Τεύχος μελέτης εξειδίκευσης μεθοδολογίας, ανάπτυξης προδιαγραφών και μεθοδολογίας επιλογής των σεναρίων των εκπαιδευτικών για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ανά γνωστικό αντικείμενο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο γνωστικό αντικείμενο «Γεωγραφία-Γεωλογία και διαχείριση Φυσικών Πόρων».
Κορακάκης, Γ. (2009). Αποτελεσματικότητα των παραμέτρων του σύγχρονου εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδακτική της Χημείας, Διδακτορική Διατριβή., 390-401, Σχολή Χημικών Μηχανικών, ΕΜΠ.
Μεγάλου, E., & Κακλαμάνης, Χ. (2015). Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία, Αποθετήρια Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο» και Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me. Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 26-28 Ιουνίου 2015.
Μπούρας, Χ., Παρασκευάς, Μ., Ρενιέρη, Ν., Σταματίου, Γ., & Τσακνάκης, Χ. (2005). Θα μας κρίνει τελικά όλους το μέλλον… Οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη σχολική πραγματικότητα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2003). Γενικές Προδιαγραφές και Κριτήρια Αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού, Τόμος Γ’, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Georgia Department of Education (2007). Georgia performance standards: Science frameworks grade 6. www.georgiastandards.org. http://www.nap.edu/catalog/4962.html Τελευταία ανάκτηση 31 Αυγούστου 2018.
Happs, J. C. (1982). Some aspects of student understanding of rocks and minerals Science Education Research Unit Working Paper 204. University of Waikato, Hamilton, New Zealand (ERIC ED236034).
Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation programme. Teacher development, 11(2), 149-173.
Kusnick, J. (2002). Growing pebbles and conceptual prisms - understanding the source of student misconceptions about rock formation. Journal of Geoscience Education, 50(1), 31-39.
Roy, N., & Jain, Y. (2014). Education through ICT Technology: Need of an hour. Asian Journal of Management, 5(2), 246-249.
Artículos más leídos del mismo autor/a