open, digital, online, education, distance education

Teaching Mathematics through Art Using Digital Technologies: A Research Action on Complementary Distance Learning in Schools


Γεωργία Τζήλου
Σοφία Παπαδημητρίου
Abstract

This action-research aims at studying an innovative teaching of Mathematics in Kindergarten and Elementary Education. In particular, 4 schools of primary education collaborated in the form of Collaborative Distance Learning (CDL) through the platform of the eTwinning learning community, by approaching mathematical concepts, utilizing Art and digital tools, enhancing the traditional teaching method. An additional research objective was to study the applicability of CDL in primary education to enhance and improve conventional education.

The research questions provide answers to which ways the complementary CDL can be utilized in primary education and also to which ways cooperative learning methods support the CDL. The research was developed in the context of qualitative and quantitative approach and the method of participatory research-action was selected. In particular, the Kemmis’s model was selected, which includes the following stages: design, action, observation, and finally the design of further action by repeating this cycle. It was formed by purposive sampling and maximal variation sampling. The research tools for the data collection were: the researcher’s calendar, the questionnaire with open and closed-ended questions, the interview and the commentary of a critical friend.

The research examined the effectiveness of collaborative methods through CDL in the eTwinning learning community and the contribution of Art in developing skills in mathematical thinking. The conclusions were positive about its implementation in primary education aiming to encourage students to use new digital technologies. In particular, the research highlights that CDL in primary education schools in Greece can be used through school programs and through the e-Class platform and learning communities in the context of innovative education.

In regard to the ways of how collaborative learning methods support CDL, the research concludes that it is necessary to use digital technologies, to select a suitable selection of learning communities, methodological approach, active learning techniques, communication among students themselves and between teachers and students, digital and polymorphic interactive material with the teacher constantly encouraging students throughout the program.

The structure of the article is as follows: After the introduction, we attempt to clarify the term and the forms of education of the distance school education. The following section presents the historical evolution of distance school education internationally and also in Greece, while the next section analyzes the contribution of Art to the teaching of mathematics through the use of new technologies and their impact on the educational process. Next, the methodological framework of the research and the educational action are referred and finally, the key results of the action-research are presented in the fifth section. The article concludes with the discussion and the key outcomes of the research.

Article Details
  • Section
  • Section 1
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Γεωργία Τζήλου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Πτυχίο: Πανεπιστήμιο Αιγαίου

           Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών

           Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής

           και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Μεταπτυχιακό: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών

Σπουδές στην Εκπαίδευσης-Επιστήμες της Αγωγής

 

References
Αρβανίτη, Ε., (2013). Επαγγελματικές κοινότητες πρακτικής και επαγγελματκή μάθηση στο νέο σχολείο. Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «Εκπαιδευτικός Κύκλος» Vol 1 (N 1), 8-29. Ανακτήθηκε 10 Απριλίου 2018, από http://journal.educircle.gr/images/teuxos/2013/1/teuxos1_1.pdf
Αναστασιάδης, Π. (2017). «ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2000-2015»: Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την χρήση των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μια αποτίμηση της ερευνητικής συνεισφοράς. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. Vol. 13 (N 1), 88-128, doi: http://dx.doi.org/10.12681/jode.14057.
Βασάλα, Π. (2005). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και τεχνολογικές εφαρμογές. Στο Α Λιοναράκης (επιμ.), Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση Θεσμοί και λειτουργίες, (σελ. 53-80). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Βοσνιάδου, Σ. (2001). Πώς μαθαίνουν οι μαθητές. Ανακτήθηκε 5 Δεκεμβρίου 2017, από https://www.slideshare.net/metkous/ss-13479047
Γαρίου, Α. (2015). Διερεύνηση της εφαρμογής του μοντέλου της «Αντεστραμμένης τάξης» ως συμπληρωματική μέθοδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση-έρευνα δράσης. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Πάτρα:ΕΑΠ/
Γιωτόπουλος, Γ. Δημακόπουλος, Ν, Παγανιά, Γ., Πέττα, Ε. (2017). eTwinning και ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Πλεονεκτήματα και οφέλη. Στο Γλέζου, Κ., Κολτσάκης, Β., Τζιμόπουλος, Ν., και Λούβρης, Α., (Επιμ.), 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα Συνεργατικά Σχολικά Προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», 24 - 26 Νοεμβρίου, (σσ. 74-81). Ανακτήθηκε 29 Αυγούστου 2018, από https://www.academia.edu/37306362/eTwinning_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%A4%CE%A0%CE%95_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7_%CE%A0%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%BF%CF%86%CE%AD%CE%BB%CE%B7
Ζόμπολας, Α., Μανούσου, Ε. (2011). Μουσειακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 6ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης, Τομ. 6, (σελ.114-124). Ανακτήθηκε 18 Ιανουαρίου 2018, από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/708/720
Kaplan, A., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The Challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53, 99-68 Ανακτήθηκε 15 Ιουνίου 2018, από: https://www.slideshare.net/Twittercrisis/kaplan-and-haenlein-2010-social-media.
Κόκκος, Α. (2015). Η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία». Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (Επιμ.) Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα, 2-5 Οκτωβρίου 2015. Ανακτήθηκε 16 Απριλίου 2018, από http://www.iep.edu.gr/el/arts-arxeio/synedrio-texni-ekpaidefsi-didaktikes-kai-paidagogikes-proseggiseis-sto-sxoleio-tou-21ou-aiona
Κολέζα, Ε. (2014). Το σχολείο ως οργανισμός που μαθαίνει. Μπορεί να υπάρξει; Στο Αργυροπούλου, Μ., Κολέζα Ε., και Τσιόκανος, Α. (Επιμ.). 3ο Διεθνές Συνέδριο Schools as Learning Organizations - Η Σχολική Μονάδα ως ένας «Οργανισμός που μαθαίνει» – Προσεγγίσεις και Εφαρμογές, 12 – 14 Σεπτεμβρίου 2014 (σσ. 14-30). Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
Κοταρίνου, Π., Σταθοπούλου, Χ. (2015). «Είναι ο κόσμος μας Ευκλείδειος;» : Διδάσκοντας Γεωμετρία σε μαθητές Β’ Λυκείου με τεχνικές «Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση» ». Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (Επιμ.), Τέχνη και Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα, 2-5 Οκτωβρίου 2015. Ανακτήθηκε 16 Απριλίου 2018, από http://www.iep.edu.gr/el/arts-arxeio/synedrio-texni-ekpaidefsi-didaktikes-kai-paidagogikes-proseggiseis-sto-sxoleio-tou-21ou-aiona
Creswell (2011). Η Έρευνα στην Εκπαίδευση. Σχεδιασμός, Διεξαγωγή και Αξιολόγηση της Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην.
Λάζαρη, Κ. Μουζάκης, Χ., Κουτρομάνος, Γ. (2015). Η Αξιοποίηση του Edmodo σε Δράσεις Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Μια Μελέτη Περίπτωσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο Λιοναράκης, Α. (Επιμ.) 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, «Καινοτομία και Έρευνα» 7 - 8 Νοεμβρίου Αθήνα Τόμος 8 (Αρ. 3), (σσ. 66 - 77). Ανακτήθηκε 12 Μαίου 2018, από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/54
Λαλαζήση, Χ., Αργύρη, Π. (2013). Η διδακτική μεθοδολογία μιας ερευνητικής εργασίας ως παράγοντας διαμόρφωσης στάσεων και βελτίωσης της επίδοσης των μαθητών για το μάθημα της Γεωμετρίας. Ανακτήθηκε 10 Ιουνίου 2018, από http://www.enedim.gr/index.php/el/2015-12-04-00-05-16/praktika-synedrion-2
Λιοναράκης Α., (2006). Η θεωρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.) Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Στοιχεία Θεωρίας και Πράξης, (σελίδες 7 – 41). Αθήνα: Προπομπός.
Ματσαγγούρας, Η. (2004). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Για το καθημερινό μάθημα και τα προγράμματα του ολοήμερου σχολείου, τα περιβαλλοντικά, τα πολιτιστικά και τα ευρωπαϊκής συνεργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
Μαστόρη, Μ. (2017). eTwinning και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, (2011). Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό. Τόμος Γ «Αξιοποίηση των Τεχνών στην Εκπαίδευση». Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Αθήνα
Μίμινου, Α., Σπανακά, Α. (2013). Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Καταγραφή και συζήτηση μίας βιβλιογραφικής επισκόπησης. Στο Α.
Λιοναράκης, (Επιμ.). 7ο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση « Μεθοδολογίες μάθησης», Τόμ.7, (Αρ. 2Α), 78-90. Ανακτήθηκε 12 Μαίου 2018, από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/580.
Παπαδημητρίου, Σ. (2014). Ο ρόλος του καθηγητή - συμβούλου και η ανάπτυξη μηχανισμού Υποστήριξής του σε περιβάλλον Συνεργατικής Μάθησης στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. (Διδακτορική Διατριβή). ΕΑΠ
Παπαδημητρίου, Σ. (2016). Γιατί βίντεο στο σχολείο. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αναδεικνύοντας Γέφυρες Επικοινωνίας Ανάμεσα στη Διδακτική και την Τέχνη στο Σύγχρονο σχολείο». 10-12 Ιουνίου, Σύρο.
Παπαδογιαννάκη, Α. (2012). Η αξιοποίηση των Τεχνών στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο σχολείο: Ένα παράδειγμα και μια πρόταση. Στο 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας «Θεωρία Πράξεις και Προεκτάσεις», 9-11 Νοεμβρίου, Καλαμάτα. Ανακτήθηκε 1 Ιουλίου 2018, από http://www.hms.gr/?q=taxonomy/term/7,118
Παπουτσάκη, Κ. Ευαγγελοπούλου, Α. Βαφειάδου, Ν. Ζησοπούλου, Α. Καλαιτζάκη, Α. Κανερνή, Δ. Καρπάτση, Χ. Λιβαθινού, Σ. Μιχαλάρου, Κ. Ναούμ, Φ. Παρταλά, Δ. Τριανταφύλλου, Σ. Τσιγγερλιώτη, Α. (2015). Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την συνεργασία σχολείων. «Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική». Συνεργασία σχολείων, μαθητών για τη δημιουργία κοινής ιστορίας στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning. Στο Τζιμόπουλος, Ν., και Λούβρης, Α., (Επιμ.), 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών και της Επικοινωνίας στα Συνεργατικά Σχολικά Προγράμματα», 13 - 15 Νοεμβρίου, (σσ. 247 - .256). Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Ανακτήθηκε 2 Ιουνίου 2018, από http://www.etwinning.gr/images/praktika2016/eTwinning_praktika_3rd_2016.pdf
Παρασκευάς, Μ. (2015). Προλεγόμενα. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου eTwinning «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα Συνεργατικά Σχολικά Προγράμματα». Πάτρα Ανακτήθηκε 1 Ιουνίου 2018, από http://www.etwinning.gr/2016-06-27-10-12-4
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, (2018). Ανακτήθηκε 1 Ιουνίου 2018, από https://www.sch.gr
Σολωμονίδου, Χ. (2002). «Συνεργατική Μάθηση με την Χρήση των Τ.Π.Ε.: Εμπειρίες από Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλίας». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση της ΕΤΠΕ, Ρόδος. Ανακτήθηκε 30 Μαίου, 2018 από http://www.etpe.gr/custom/pdf/etpe190.pdf
Slavin, R, (2015). Cooperative learning in elementary schools. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, Vol. 43, (N.1), 5-14, doi /abs/10.1080/ 03004279. 2015. 963370.
Thongmak, M. (2013). "Social Network System in Classroom: Antecedents of Edmodo. Journal of e-Learning and Higher Education, Vol. 2013 (2013), 1-15, doi: 10.5171/2013.657749. Ανακτήθηκε 18 Ιουνίου 2018, από https://ibimapublishing.com/articles/JELHE/2013/657749/
Gelineau, R. P. (2012).Integrating the Arts Across the Elementary Curriculum. 2nd Edition. United Stated of America :Wadsworth.
Χονδρογιάννη, Ι. (2015). Η εφαρμογή της συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Most read articles by the same author(s)