Η αξιοποίηση προγραμμάτων eTwinning στη συμπληρωματική εξ αποστάσεως προσχολική εκπαίδευση.
Περίληψη
The present article is investigating the utilization of eTwinning as a complementary pre-school distance education programme. More specifically, through the implementation of a collaborative e-Twinning programme on the subject of science, the perceptions of the early childhood students on the benefits of implementing the programme are, initially, studied. At a second level, the perceptions of teachers involved in different eTwinning programmes are explored, with a focus on the selection criteria of the eTwinning actions, the skills required to implement the distance educational activities and their effectiveness and contribution to complementary pre-school education. The method of investigating the subject is a combination of action research and qualitative research. The results of the research showed that eTwinning projects involving distance learning excite and satisfy young students as they discover and practice new ways of communication, collaboration and learning. At the same time, the participating teachers believe that the implementation of collaborative eTwinning projects in preschool education adds variety, freshness and originality to the typical teaching methods. The effectiveness of such projects depends on the quality of the collaboration, the degree of interaction, the frequency and mode of communication as well as the number of collaborating schools. The present study was conducted during the period of the COVID-19 pandemic and its results should be examined under this prism. The start of the pandemic caused the temporary closure of schools and the stoppage of in-person learning gradually in all school units. Students, teachers and parents had to face and cope with this unprecedented situation. At the same time, the use of distance learning methodologies through various platforms was proposed.
Περίληψη
Στο παρόν άρθρο ερευνάται η αξιοποίηση ενός προγράμματος eTwinning στη συμπληρωματική εξ αποστάσεως προσχολική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την εφαρμογή ενός συνεργατικού eTwinning προγράμματος που αφορά το γνωστικό αντικείμενο των φυσικών επιστημών, μελετώνται αρχικά, οι αντιλήψεις των ίδιων των μαθητών νηπιακής ηλικίας σχετικά με τα οφέλη που αποκομίζουν από την εφαρμογή ενός συγκεκριμένου προγράμματος με μέσο εκτέλεσης του την πλατφόρμα του δικτύου. Σε ένα δεύτερο επίπεδο ερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε διαφορετικά eTwinning προγράμματα, μέσα από την αξιοποίηση της πλατφόρμας του δικτύου, με εστίαση στα κριτήρια επιλογής της δράσης, στις δεξιότητες που απαιτούνται για την εφαρμογή της και στην αποτελεσματικότητα και συμβολή της στη συμπληρωματική εξ αποστάσεως προσχολική εκπαίδευση. Η μέθοδος διερεύνησης του θέματος είναι ένας συνδυασμός έρευνας δράσης και ερευνητικής ποιοτικής προσέγγισης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το συμπληρωματικό εξ αποστάσεως eTwinning έργο μπορεί να ενθουσιάσει και ικανοποιεί τους μικρούς μαθητές καθώς ανακαλύπτουν και ασκούνται σε νέους τρόπους επικοινωνίας, συνεργασίας και μάθησης. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η εφαρμογή των συνεργατικών eTwinning έργων στην προσχολική εκπαίδευση προσθέτει ποικιλία ,φρεσκάδα και πρωτοτυπία στην τυπική διδασκαλία ενώ η αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται από την ποιότητα της συνεργασίας, το βαθμό αλληλεπίδρασης, τη συχνότητα και τους τρόπους επικοινωνίας καθώς και τον αριθμό των συνεργαζόμενων σχολείων. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε περιόδους όπως αυτή της πανδημίας COVID-19, κατά την οποία πραγματοποιήθηκε και η έρευνα. Η έναρξη της πανδημίας προκάλεσε την αναστολή λειτουργίας της δια ζώσης διδασκαλίας σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν μία πρωτόγνωρη κατάσταση. Συγχρόνως ξεκίνησε η αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης για εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσα από διάφορες πλατφόρμες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Ενότητα
- Μέρος πρώτο / Section 1
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).