Η ανάπτυξη Κοινοτήτων Διερεύνησης: Μια εμπειρική μελέτη της χρήσης των τηλεδιασκέψεων ως ΟΣΣ στο ΕΑΠ
Abstract
Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η χρήση της τηλεδιάσκεψης στο πλαίσιο των ομαδικών συμβουλευτικών συναντήσεων είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη κοινοτήτων διερεύνησης σε μεταπτυχιακά τμήματα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Απώτερος στόχος η εξαγωγή συμπερασμάτων για την βελτίωση της εκπαιδευτικής πρακτικής σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η μελέτη στηρίχθηκε στο θεωρητικό μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης (Community of Inquiry / COL) των Garrison, Anderson και Archer (2000) και την αποτύπωση της διδακτικής, κοινωνικής και γνωστικής παρουσίας στις κοινότητες αυτές. Για να επιτευχθεί ο σκοπός της διενεργήθηκε έρευνα με ποιοτικού τύπου συλλογής και ανάλυσης εργαλεία και ειδικότερα με ημιδομημένη συνέντευξη. Με βάση τα ευρήματα της συνέντευξης μπορεί να υποστηριχθεί ότι εμφανίστηκε ισχυρή διδακτική παρουσία, μέτρια κοινωνική και ισχνή γνωστική στις τηλεδιασκέψεις. Ακόμη οι φοιτητές φάνηκε να επιζητούν ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της συνεργατική μάθησης προκειμένου να λειτουργήσουν ως πραγματική κοινότητα μάθησης.
Article Details
- How to Cite
-
Αμοργιανιώτη Ε. Χ., & Γκιόσος Ι. (2022). Η ανάπτυξη Κοινοτήτων Διερεύνησης: Μια εμπειρική μελέτη της χρήσης των τηλεδιασκέψεων ως ΟΣΣ στο ΕΑΠ. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(1), 165–181. https://doi.org/10.12681/jode.25017
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.