Η ανάπτυξη Κοινοτήτων Διερεύνησης: Μια εμπειρική μελέτη της χρήσης των τηλεδιασκέψεων ως ΟΣΣ στο ΕΑΠ
Resumen
Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν να διερευνήσει κατά πόσο η χρήση της τηλεδιάσκεψης στο πλαίσιο των ομαδικών συμβουλευτικών συναντήσεων είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη κοινοτήτων διερεύνησης σε μεταπτυχιακά τμήματα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Απώτερος στόχος η εξαγωγή συμπερασμάτων για την βελτίωση της εκπαιδευτικής πρακτικής σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η μελέτη στηρίχθηκε στο θεωρητικό μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης (Community of Inquiry / COL) των Garrison, Anderson και Archer (2000) και την αποτύπωση της διδακτικής, κοινωνικής και γνωστικής παρουσίας στις κοινότητες αυτές. Για να επιτευχθεί ο σκοπός της διενεργήθηκε έρευνα με ποιοτικού τύπου συλλογής και ανάλυσης εργαλεία και ειδικότερα με ημιδομημένη συνέντευξη. Με βάση τα ευρήματα της συνέντευξης μπορεί να υποστηριχθεί ότι εμφανίστηκε ισχυρή διδακτική παρουσία, μέτρια κοινωνική και ισχνή γνωστική στις τηλεδιασκέψεις. Ακόμη οι φοιτητές φάνηκε να επιζητούν ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της συνεργατική μάθησης προκειμένου να λειτουργήσουν ως πραγματική κοινότητα μάθησης.
Article Details
- Cómo citar
-
- Sección
- Μέρος πρώτο / Section 1