Editorial 2021
Abstract
Οι δύο τελευταίες σχολικές χρονιές έδωσαν στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση αναπάντεχα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, διεθνώς, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και των συνεπαγόμενων εκτάκτων συνθηκών. Σε πολλές χώρες ξεκίνησε η «επείγουσα εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση», όρος που πρωτοεμφανίστηκε το 2020, για να αντιμετωπιστεί η πρωτόγνωρη κατάσταση με μεθόδους απομακρυσμένης διδασκαλίας («Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία» -“Emergency Remote Teaching”).
Ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα, χωρίς προηγούμενο, ξεκίνησε και στη χώρα μας με το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων τον Μάρτιο του 2020.
Οι νέες σύνθετες πρωτόγνωρες συνθήκες απαιτούν νέους ρόλους για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της σχολικής εκπαίδευσης. Τα εκπαιδευτικά συστήματα δοκιμάζονται στους τρόπους και τις μεθόδους αναζητώντας τη διατήρησης της εκπαιδευτικής πράξης, την παιδαγωγική ευθύνη, τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και την τεχνολογική ετοιμότητα.
Η εκπαιδευτική κοινότητα περιμένει από το Υπουργείο Παιδείας μια πιο συντονισμένη στρατηγική βασισμένη πάνω σε θέματα παιδαγωγικού σχεδιασμού και όχι απλά αναφορές σε τεχνολογικό εξοπλισμό και προγράμματα. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποφασίσει η πολιτική ηγεσία τη δημιουργία ενός ευέλικτου φορέα για τον συντονισμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Article Details
- How to Cite
-
Λιοναράκης Α., Μανούσου Ε., Χαρτοφύλακα Α.-Μ., Παπαδημητρίου Σ. Θ., & Ιωακειμίδου Β. (2021). Editorial 2021. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 17(1), 4–5. https://doi.org/10.12681/jode.26726
- Issue
- Vol. 17 No. 1 (2021)
- Section
- Editorial
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.