Η εκπαιδευτική νευροεπιστήμη αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο στο οποίο ερευνητές/ήτριες από ένα ευρύ φάσμα επιστημών συνεργάζονται με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων με σκοπό τον προσδιορισμό μεθόδων και τεχνικών για την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο άρθρο επιχειρείται να αναδειχθούν συνδέσεις μεταξύ της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης και της διαδικτυακής μάθησης, έτσι ώστε α) να αυξηθεί η εμπλοκή των μαθητών/ριών, β) να ενισχυθεί η διαμορφωτική αξιολόγηση με σκοπό τη μάθηση, γ) να αξιοποιηθούν τα διδακτικά εμπόδια που συναντούν οι μαθητές/ήτριες προς όφελός τους, δ) να ενσωματωθούν προσεγγίσεις που ενισχύουν τις ευκαιρίες εμπλοκής των μαθητών/ριών με πολλαπλές αναπαραστάσεις και ε) να αναδειχθεί η μικρή αξία της ταχύτητας στην εκπαιδευτική πρακτική σε αντιπαράθεση με την ένταξη περισσότερων δημιουργικών δραστηριοτήτων και συνεργατικών δράσεων μεταξύ των μαθητών/ριών. Το άρθρο ολοκληρώνεται με προτάσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη διαδικτυακή μάθηση και την εκπαιδευτική νευροεπιστήμη, σύμφωνα με το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Références
Ansari, D., Coch, D., & De Smedt, B. (2011). Connecting Education and Cognitive Neuroscience: Where will the journey take us?. Educational philosophy and theory, 43(1), 37-42.
Bates, A. (2020). Κατανοώντας το ρόλο των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Στο Χ. Παναγιωτακόπουλος, & Ι. Γκιόσος (Επιμ.), Καινοτομία στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (σελ. 117-159). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Decety, J., Jackson, P. L., Sommerville, J. A., Chaminade, T., & Meltzoff, A. N. (2004). The neural bases of cooperation and competition: an fMRI investigation. Neuroimage, 23(2), 744-751.
Boaler, J. (2006). Urban success: A multidimensional mathematics approach with equitable outcomes. Phi Delta Kappan, 87(5), 364-369.
Chandler, K. (2016). Using Breakout Rooms in Synchronous Online Tutorials. Journal of Perspectives in Applied Academic Practice, 4(3) pp. 16–23.
Δουκάκης, Σ., & Μιχαλοπούλου, Γ. (2016). Η ένταξη προγραμμάτων e-tutoring στην ελληνική σχολική εκπαίδευση. Το Pierce e-tutoring online program. Αποτίμηση της λειτουργίας του. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 12(2), 143-165.
Ferguson, M. A., Anderson, J. S., & Spreng, R. N. (2017). Fluid and flexible minds: Intelligence reflects synchrony in the brain’s intrinsic network architecture. Network Neuroscience, 1(2), 192-207.
Henriksen, D., Creely, E. & Henderson, M. (2020). Folk Pedagogies for Teacher Educator Transitions: Approaches to Synchronous Online Learning in the Wake of COVID-19. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), pp. 201-209.
Howard‐Jones, P. A. (2011). A multiperspective approach to neuroeducational research. Educational Philosophy and Theory, 43(1), 24-30.
Howard-Jones, P., Ioannou, K., Bailey, R., Prior, J., Yau, S. H., & Jay, T. (2018). Applying the science of learning in the classroom. Profession, 18, 19.
Hwang, G. J., & Chang, H. F. (2011). A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students. Computers & Education, 56(4), 1023-1031.
Koehler, M. J., Mishra, P., & Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy and technology. Computers & Education, 49(3), 740-762.
Lu, K., Xue, H., Nozawa, T., & Hao, N. (2019). Cooperation makes a group be more creative. Cerebral Cortex, 29(8), 3457-3470.
Moore, M. G., Resta, P., Rumble, G., Tait, A., & Zaparovanny, Y. (2002). Open and distance learning: Trends, policy and strategy considerations. UNESCO.
Moser, J. S., Schroder, H. S., Heeter, C., Moran, T. P., & Lee, Y. H. (2011). Mind your errors: Evidence for a neural mechanism linking growth mind-set to adaptive posterror adjustments. Psychological Science, 22(12), 1484-1489.
Newton, P. M., & Miah, M. (2017). Evidence-based higher education–is the learning styles ‘myth’important?. Frontiers in psychology, 8, 444.
Nottingham, J. (2017). The learning challenge: How to guide your students through the learning pit to achieve deeper understanding. Corwin Press.
Nouri, A. (2016). The basic principles of research in neuroeducation studies. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 4(1), 59.
Novick, J. M., Bunting, M. F., Engle, R. W., & Dougherty, M. R. (Eds.). (2019). Cognitive and Working Memory Training: Perspectives from Psychology, Neuroscience, and Human Development. Oxford University Press, USA.
Rees, P., Booth, R., & Jones, A. (2016). The emergence of neuroscientific evidence on brain plasticity: Implications for educational practice. Educational and Child Psychology, 33(1), 8-19.
Rosenberg, M. D., Martinez, S. A., Rapuano, K. M., Conley, M. I., Cohen, A. O., Cornejo, M. D., ... & Feczko, E. (2020). Behavioral and neural signatures of working memory in childhood. Journal of Neuroscience, 40(26), 5090-5104.
Saltz, J. & Heckman, R. (2020). Using Structured Pair Activities in a Distributed Online Breakout Room. Online Learning Journal, 24(1), pp.227-244.
Steffe, L. P., & Gale, J. E. (Eds.). (1995). Constructivism in education. Psychology Press.
Σιδηροπούλου, Κ. (2015). Βασικές Αρχές Ανατομίας και Οργάνωσης
του Νευρικού Συστήματος, Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών/ Κάλλιπος.
Thomas, M. S., Ansari, D., & Knowland, V. C. (2019). Annual research review: Educational neuroscience: Progress and prospects. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 60(4), 477-492.
Yukselturk, E. (2010). An investigation of factors affecting student participation level in an online discussion forum. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(2), pp. 24-32.