Επίδραση εντάσεως ακτινοβολίας και πείραμα δύο σχισμών
Abstract
Στο πλαίσιο του τρίτου μαθητικού συνεδρίου Έρευνας και Επιστήμης, η ομάδα μας αποφάσισε να συμμετάσχει ασχολούμενη με το πείραμα των δύο σχισμών. Το ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε στην εργασία αυτή είναι το αν μεταβάλλονται οι κροσσοί συμβολής που προκύπτουν κατά τη περίθλαση του φωτός όταν η ένταση ακτινοβολίας της πηγής ελαττώνεται. Αρχικά, χαράξαμε και αφαιρέσαμε ένα κομμάτι σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου από χαρτόνι. Στη συνέχεια διαχωρίσαμε το παραλληλόγραμμο σε δύο ίσα μέρη-σχισμές με τη βοήθεια μιας τρίχας. Κατόπιν κατευθύναμε μία δέσμη φωτός λέιζερ πάνω στην τρίχα, προκαλώντας το φαινόμενο της περίθλασης. Με κατάλληλη διάταξη (χρήση μεταβλητού αντιστάτη), μειώθηκε η τάση τροφοδοσίας του λέιζερ, με συνέπεια να μειωθεί η ένταση της ακτινοβολίας. Από το πείραμα αναμένουμε να μην παρατηρηθεί αλλοίωση στην εικόνα των κροσσών περίθλασης, αλλά, επειδή η ακτινοβολία εξασθενεί οι κροσσοί θα ατονήσουν, χωρίς κάποια άλλη ποιοτική αλλοίωση της εικόνας τους.
Article Details
- How to Cite
-
Πολύξερος Χ., Νικολάου Θ., Πασκουάλ Γ., Δίντσιος Ν., Παπαδόπουλος Σ., & Αχιλλέως Κ. (2023). Επίδραση εντάσεως ακτινοβολίας και πείραμα δύο σχισμών. Open Schools Journal for Open Science, 6(1). https://doi.org/10.12681/osj.32446
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).