Επιχειρηματικότητα και μάρκετινγκ σε έναν STEM διαγωνισμό


Published: Jan 21, 2023
Keywords:
Προγράμματα STEM F1 επιχειρηματικότητα marketing προώθηση προϊόντων
Ναταλία Κατσιγιαννοπούλου
Ανέστης Πολίτης
Ιορδάνης Σταμπουλίδης
Σταύρος Παπαδόπουλος
Κλαίρη Αχιλλέως
Κωνσταντίνος Κεραμιδάς
Abstract

Το σχολείο μας μετέχει τα τελευταία χρόνια με επιτυχία στον Διαγωνισμό STEM «Η φόρμουλα 1 στα σχολεία». Στο παρόν άρθρο θέτουμε το ερώτημα: αρκεί ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός γρήγορου αμαξιδίου τύπου φόρμουλα 1 για μια επιτυχημένη πορεία, ή η ευόδωση του στόχου προϋποθέτει προσπάθειες επιχειρηματικότητας, σωστής οργάνωσης και τεχνικές marketing; Σε ένα πρόγραμμα STEM καλλιεργείται η κριτική σκέψη των μαθητών και αναπτύσσονται δεξιότητες επίλυσης διαφόρων τύπων προβλημάτων. Κατά κύριο λόγο τα παιδιά ασχολούνται με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά με τρόπο διαφορετικό από την καθημερινή τους προσέγγιση στην τάξη. Σημαντικό είναι ότι επιπρόσθετα οι μαθητές μαθαίνουν να επιλύουν προβλήματα με δημιουργικότητα, φαντασία, ομαδικότητα και ικανότητα επικοινωνίας. Με την ευκαιρία της συμμετοχής μας στον Διαγωνισμό F1 in schools, παρουσιάζεται εδώ η διαχείριση του όλου έργου (σχεδιασμός, κατασκευή και σωστή παρουσίαση) με την χρήση τεχνικών επιχειρηματικότητας. Για να καταδειχθεί η συνεισφορά του marketing θα ερευνηθούν στοιχεία από τον κόσμο του πρωταθλήματος αγώνων αυτοκινήτων της F1 και θα επισημανθούν οι μεγάλες επενδύσεις που πραγματοποιούνται από τις διάφορες εταιρίες που συμμετέχουν. Σημαντικός στόχος της F1 είναι η δοκιμή νέων τεχνολογιών και η χρησιμοποίησή τους σε οχήματα μαζικής παραγωγής.

Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΚΕΣΥΠ Λ. ΠΥΡΓΟΥ, Οδηγός επιχειρηματικότητας [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: http://1kesyp-a.thess.sch.gr/yliko/odhgos_epixeir_dr_3-1_2007.pdf σελ3 [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
Alexander S. Kritikos, Entrepreneurs and their impact on jobs and economic growth [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://wol.iza.org/articles/entrepreneurs-and-their-impact-on-jobs-and-economic-growth/long [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
ΕΟΠΠΕΠ, Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιχειρηματικότητα; [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://www.eoppep.gr/teens/index.php/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%B9/86-epixeirimatikotita_paragontes [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
Ιωάννης Γκαγκάτσιος, Καινοτομία-Επιχειρηματικότητα-Επιχειρήσεις [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3094/900.pdf σελ 68 [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
Βεργαδή Ηρώ, 2019, Διαστάσεις της σύγχρονης επιχειρηματικότητας: Η περίπτωση της Ελλάδας [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: http://dione.lib.unipi.gr/xmlui/bitstream/handle/unipi/11875/Vergadi_mdo1606.pdf?sequence=1&isAllowed=y σελ.27,28 [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
Στοιχεία του DRIVETRIBE, 2020, WHO BENEFITS THE MOST FROM F1 SPONSORSHIP: THE TEAMOR THE SPONSOR? [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://drivetribe.com/p/who-benefits-the-most-from-f1-sponsorship-QjpzASLyTl6D-sfxRsiSkw?iid=KNJh2bE9QOCzXyOmnHrFAg. [Ημερομηνία ανάκτησης 3 Ιανουαρίου 2021]
Στοιχεία του F1METRICS, 2015, How money predicts success in Formula 1 [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://f1metrics.wordpress.com/2015/05/01/how-money-predicts-success-in-formula-1/.[Ημερομηνία ανάκτησης 30 Ιανουαρίου 2021]
Στοιχεία του Formula careers, 2019, marketing roles in F1 [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://formulacareers.com/roles-in-f1/marketing-2/. [ Ημερομηνία ανάκτησης 30 Ιανουαρίου 2021]
Στοιχεία του IERAX ANALYTIX, 2020, Αθλητικό Μάρκετινγκ: Καν ‘Το Όπως Η Formula 1 [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://ierax.gr/athlitiko-marketing-kanto-opos-i-formula1/. [Ημερομηνία ανάκτησης 30 Ιανουαρίου 2021]
Στοιχεία του 4TPOXOi, 2020, F1: Οι προϋπολογισμοί και οι πηγές εσόδων των ομάδων για το 2019 [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://www.4troxoi.gr/agones/formula-1/f1-oi-proypologismoi-ki-oi-piges-esodon-ton-omadon-gia-2019. [Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
F1 IN SCHOOLS GREECE, 2014, F1 in Schools Greece [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://app.box.com/s/6jd1lpyvaaqfdt9btd52[Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
F1 IN SCHOOLS GREECE , ΣΧΕΤΙΚΑ[online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://www.f1inschools.gr/about/ [Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
STEM EDUCATION,Τι είναι STEM; [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://stem.edu.gr/%CF%84%CE%AF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-stem/ [Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια, «STEAM for All»: Ανοιχτός διαδικτυακός διαγωνισμός για μαθητές Δημοτικών από όλη την Ελλάδα, 2020 [online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: https://neaflorina.gr/2020/12/steam-for-all-anoichtos-diadiktyakos-diagonismos-gia-mathites-dimotikon-apo-oli-tin-ellada [Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
Business Life, Το μάρκετινγκ εν τάχει[online]. Διαδικτυακή πρόσβαση: http://www.businesslife.gr/to-marketing-en-tachi/ [Ημερομηνία ανάκτησης 31 Ιανουαρίου 2021]
Most read articles by the same author(s)